Bernie Ecclestone byl poprvé po svém odchodu vyzpovídán ve formálním rozhovoru, který zajistila britská satelitní stanice Sky Sports. Šestaosmdesátiletý Brit se tak více rozpovídal o zákulisí akvizice komerčních práv F1 společností Liberty Media.
Když se americká společnost Liberty Media začala na podzim loňského roku vážněji zajímat o odkoupení komerčních práv Formule 1 od CVC Capital Partners, vše vypadalo, že Bernie Ecclestone bude i nadále vše řídit. V Lednu ale došlo k překvapení, když Liberty Media představilo své vlastní vedení a Ecclestoneovi byla nabídnuta pozice čestného předsedy, kterou 86letý Brit označil za “americký výmysl.”
Ecclestone sice řekl, že se necítí zklamán: “Vůbec ne, vím jak dnešní svět funguje.” Ale sám by se prý zachoval jinak a přišlo by mu rozumné, kdyby s ním alespoň rok spolupracovali.
“Asi ne, já bych je požádal, aby se mnou spolupracovali a pak bychom si řekli, jestli to fungovalo, nebo ne. Na základě toho bych se pak zařídil. Ale všude to funguje jinak, oni pracují hodně v americkém stylu - koupili si auto a chtějí v něm prostě jezdit,” řekl Ecclestone.
“Lidi v tom pořád nemají jasno. Oni prostě řekli a i Chase řekl, že jsem prý neodvedl dobrou práci v posledních třech letech. Já si myslím opak a CVC také. Dokázali jsme zajistit roční příjmy ve výši 1,5 miliardy dolarů, což všem držitelům podílu vydělalo kopu peněz. Kdybych odvedl špatnou práci, tak by se akcie prodávaly za nižší cenu,” pokračoval Brit.
Na otázku, zda ho uvidíme na nějaké velké ceně, i když již není ve vedení, Bernie odpověděl: Pozvali mě na všechny. “Musím vše ještě promyslet, ale třeba na půlce z nich bych se měl objevit.”
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.