Bernie Ecclestone byl poprvé po svém odchodu vyzpovídán ve formálním rozhovoru, který zajistila britská satelitní stanice Sky Sports. Šestaosmdesátiletý Brit se tak více rozpovídal o zákulisí akvizice komerčních práv F1 společností Liberty Media.
Když se americká společnost Liberty Media začala na podzim loňského roku vážněji zajímat o odkoupení komerčních práv Formule 1 od CVC Capital Partners, vše vypadalo, že Bernie Ecclestone bude i nadále vše řídit. V Lednu ale došlo k překvapení, když Liberty Media představilo své vlastní vedení a Ecclestoneovi byla nabídnuta pozice čestného předsedy, kterou 86letý Brit označil za “americký výmysl.”
Ecclestone sice řekl, že se necítí zklamán: “Vůbec ne, vím jak dnešní svět funguje.” Ale sám by se prý zachoval jinak a přišlo by mu rozumné, kdyby s ním alespoň rok spolupracovali.
“Asi ne, já bych je požádal, aby se mnou spolupracovali a pak bychom si řekli, jestli to fungovalo, nebo ne. Na základě toho bych se pak zařídil. Ale všude to funguje jinak, oni pracují hodně v americkém stylu - koupili si auto a chtějí v něm prostě jezdit,” řekl Ecclestone.
“Lidi v tom pořád nemají jasno. Oni prostě řekli a i Chase řekl, že jsem prý neodvedl dobrou práci v posledních třech letech. Já si myslím opak a CVC také. Dokázali jsme zajistit roční příjmy ve výši 1,5 miliardy dolarů, což všem držitelům podílu vydělalo kopu peněz. Kdybych odvedl špatnou práci, tak by se akcie prodávaly za nižší cenu,” pokračoval Brit.
Na otázku, zda ho uvidíme na nějaké velké ceně, i když již není ve vedení, Bernie odpověděl: Pozvali mě na všechny. “Musím vše ještě promyslet, ale třeba na půlce z nich bych se měl objevit.”
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.