Mistr světa z roku 1996 Damon Hill se pro The Guardian rozpovídal o nejzkušenějším britském pilotovi současného startovního pole - Lewisi Hamiltonovi - a jeho pozici u stáje německé automobilky.
Dle Hilla je současná pozice Hamiltona v rámci stáje Mercedes mnohem silnější než loni, kdy závodil Rosberg. Navíc, jak se ukázalo např. v Abú Zabí, trojnásobný mistr světa se občas zařídí po svém a nerespektuje některá rozhodnutí týmu. To by v budoucnu prý mohl být i důvod pro Lewisův odchod od Stříbrných šípů.
"Lewis se nebojí vyjádřit své emoce a může nastat situaci, kdy prostě oznámí: ‘Mám toho dost, už se mi to nechce dělat.‘ To se může stát každému pilotovi, ale většina z nich není v takové pozici, jako je on. Mohl by tak přestoupit někam jinam," řekl Hill.
"Je ve velmi silné pozici a Mercedes si musí rozmyslet, zda Hamiltona chtějí a dají mu dostatek prostoru pro jeho práci, nebo ne. Když se Lewisovi nedaří, tak má tendenci své pocity vypustit na povrch," pokračoval bývalý mistr světa.
Na otázku, zda se Hamilton v posledním závodě loňské sezóny zachoval vůči Rosbergovi férově, Hill odpověděl: "Potěšilo mě, že to udělal. Už párkrát řekl, že si chce dělat, co bude sám chtít a já nejsem proti tomu, když pilot dá přednost své kariéře namísto týmu. Jsou tu dva šampionáty a je tak naprosto legitimní, když jezdec řekne, že něco není v jeho zájmu. Musíte prostě bojovat."
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.