Mistr světa z roku 1996 Damon Hill se pro The Guardian rozpovídal o nejzkušenějším britském pilotovi současného startovního pole - Lewisi Hamiltonovi - a jeho pozici u stáje německé automobilky.
Dle Hilla je současná pozice Hamiltona v rámci stáje Mercedes mnohem silnější než loni, kdy závodil Rosberg. Navíc, jak se ukázalo např. v Abú Zabí, trojnásobný mistr světa se občas zařídí po svém a nerespektuje některá rozhodnutí týmu. To by v budoucnu prý mohl být i důvod pro Lewisův odchod od Stříbrných šípů.
"Lewis se nebojí vyjádřit své emoce a může nastat situaci, kdy prostě oznámí: ‘Mám toho dost, už se mi to nechce dělat.‘ To se může stát každému pilotovi, ale většina z nich není v takové pozici, jako je on. Mohl by tak přestoupit někam jinam," řekl Hill.
"Je ve velmi silné pozici a Mercedes si musí rozmyslet, zda Hamiltona chtějí a dají mu dostatek prostoru pro jeho práci, nebo ne. Když se Lewisovi nedaří, tak má tendenci své pocity vypustit na povrch," pokračoval bývalý mistr světa.
Na otázku, zda se Hamilton v posledním závodě loňské sezóny zachoval vůči Rosbergovi férově, Hill odpověděl: "Potěšilo mě, že to udělal. Už párkrát řekl, že si chce dělat, co bude sám chtít a já nejsem proti tomu, když pilot dá přednost své kariéře namísto týmu. Jsou tu dva šampionáty a je tak naprosto legitimní, když jezdec řekne, že něco není v jeho zájmu. Musíte prostě bojovat."
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.