Přes problémový start do sezóny 2017 a zprávy o tom, že McLaren vyhodnocuje různé možnosti včetně návratu k Mercedesu, Honda tvrdí, že britskému týmu zůstává naprosto oddána a hodlá usilovně pracovat na zlepšení konkurenceschopnosti.
V předsezónních testech se opět trápila s výkonem i se spolehlivostí. Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier připustil, že vztahy s japonským partnerem jsou "maximálně" napjaté, a vedení týmu již kontaktovalo Mercedes ohledně případných dodávek motorů. Honda však dlouhodobé partnerství končit nechce.
"Samozřejmě, že situace, v níž se nalézáme, není taková, v jakou jsme po návratu do Formule 1 doufali, stále jsme však 100% oddání naší budoucnosti ve sportu a vztahu s McLarenem. Věříme v toto partnerství, stejně jako McLaren," říká sportovní ředitel Jusuke Hasegawa.
"Abychom se mohli posunout dopředu, tak je pro nás důležité, abychom pracovali jako jeden tým a společně tuto situaci překonali. Prioritou je udržet upřímnou a otevřenou komunikaci a pokračovat v posilování všech vztahů mezi Hondou a McLarenem i přes potíže, kterým čelíme. Tohle pro nás není krátkodobý projekt," pokračuje.
Honda podle něj již napravila příčiny problémů se spolehlivostí, které se objevily v předsezónních testech, a usiluje o zlepšení ovladatelnosti a navyšování výkonu motoru před prvním závodem.
"Problémy v Barceloně samozřejmě omezily náš čas na dráze a vystupňovaly tlak na naši předsezónní přípravu. Přesto jsme dokázali vygenerovat obrovské množství užitečných dat, stejně tak i McLaren. I přesto, jak to zvenku vypadalo, jsme neřešili spoustu různých problémů," upozorňuje Hasegawa.
"Už v Barceloně jsme dokázali nasadit některá protiopatření a v druhém testu jsme prokázali jejich efektivitu. Pokud jde o výkonnost, tak před Melbourne máme prostor pro zlepšení s mapováním, abychom měli lepší ovladatelnost. A zároveň budeme pokračovat v práci na vývoji, abychom z pohonné jednotky generovali více výkonu," dodává sportovní ředitel Hondy.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.