Přes problémový start do sezóny 2017 a zprávy o tom, že McLaren vyhodnocuje různé možnosti včetně návratu k Mercedesu, Honda tvrdí, že britskému týmu zůstává naprosto oddána a hodlá usilovně pracovat na zlepšení konkurenceschopnosti.
V předsezónních testech se opět trápila s výkonem i se spolehlivostí. Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier připustil, že vztahy s japonským partnerem jsou "maximálně" napjaté, a vedení týmu již kontaktovalo Mercedes ohledně případných dodávek motorů. Honda však dlouhodobé partnerství končit nechce.
"Samozřejmě, že situace, v níž se nalézáme, není taková, v jakou jsme po návratu do Formule 1 doufali, stále jsme však 100% oddání naší budoucnosti ve sportu a vztahu s McLarenem. Věříme v toto partnerství, stejně jako McLaren," říká sportovní ředitel Jusuke Hasegawa.
"Abychom se mohli posunout dopředu, tak je pro nás důležité, abychom pracovali jako jeden tým a společně tuto situaci překonali. Prioritou je udržet upřímnou a otevřenou komunikaci a pokračovat v posilování všech vztahů mezi Hondou a McLarenem i přes potíže, kterým čelíme. Tohle pro nás není krátkodobý projekt," pokračuje.
Honda podle něj již napravila příčiny problémů se spolehlivostí, které se objevily v předsezónních testech, a usiluje o zlepšení ovladatelnosti a navyšování výkonu motoru před prvním závodem.
"Problémy v Barceloně samozřejmě omezily náš čas na dráze a vystupňovaly tlak na naši předsezónní přípravu. Přesto jsme dokázali vygenerovat obrovské množství užitečných dat, stejně tak i McLaren. I přesto, jak to zvenku vypadalo, jsme neřešili spoustu různých problémů," upozorňuje Hasegawa.
"Už v Barceloně jsme dokázali nasadit některá protiopatření a v druhém testu jsme prokázali jejich efektivitu. Pokud jde o výkonnost, tak před Melbourne máme prostor pro zlepšení s mapováním, abychom měli lepší ovladatelnost. A zároveň budeme pokračovat v práci na vývoji, abychom z pohonné jednotky generovali více výkonu," dodává sportovní ředitel Hondy.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.