Přes problémový start do sezóny 2017 a zprávy o tom, že McLaren vyhodnocuje různé možnosti včetně návratu k Mercedesu, Honda tvrdí, že britskému týmu zůstává naprosto oddána a hodlá usilovně pracovat na zlepšení konkurenceschopnosti.
V předsezónních testech se opět trápila s výkonem i se spolehlivostí. Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier připustil, že vztahy s japonským partnerem jsou "maximálně" napjaté, a vedení týmu již kontaktovalo Mercedes ohledně případných dodávek motorů. Honda však dlouhodobé partnerství končit nechce.
"Samozřejmě, že situace, v níž se nalézáme, není taková, v jakou jsme po návratu do Formule 1 doufali, stále jsme však 100% oddání naší budoucnosti ve sportu a vztahu s McLarenem. Věříme v toto partnerství, stejně jako McLaren," říká sportovní ředitel Jusuke Hasegawa.
"Abychom se mohli posunout dopředu, tak je pro nás důležité, abychom pracovali jako jeden tým a společně tuto situaci překonali. Prioritou je udržet upřímnou a otevřenou komunikaci a pokračovat v posilování všech vztahů mezi Hondou a McLarenem i přes potíže, kterým čelíme. Tohle pro nás není krátkodobý projekt," pokračuje.
Honda podle něj již napravila příčiny problémů se spolehlivostí, které se objevily v předsezónních testech, a usiluje o zlepšení ovladatelnosti a navyšování výkonu motoru před prvním závodem.
"Problémy v Barceloně samozřejmě omezily náš čas na dráze a vystupňovaly tlak na naši předsezónní přípravu. Přesto jsme dokázali vygenerovat obrovské množství užitečných dat, stejně tak i McLaren. I přesto, jak to zvenku vypadalo, jsme neřešili spoustu různých problémů," upozorňuje Hasegawa.
"Už v Barceloně jsme dokázali nasadit některá protiopatření a v druhém testu jsme prokázali jejich efektivitu. Pokud jde o výkonnost, tak před Melbourne máme prostor pro zlepšení s mapováním, abychom měli lepší ovladatelnost. A zároveň budeme pokračovat v práci na vývoji, abychom z pohonné jednotky generovali více výkonu," dodává sportovní ředitel Hondy.
Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché zlehčil význam úprav, které tým plánuje otestovat v závěrečném dni testů v Bahrajnu.
Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.