Nevýkonný ředitel Niki Lauda se po testech vyjádřil k vztahu svých pilotů a výkonům Valtteriho Bottase, jenž před sezónou 2017 přišel z Williamsu.
Finský pilot přišel během zimy na místo, které překvapivě uvolnil Nico Rosberg, jenž loni krátce po zisku mistrovského titulu oznámil konec své jezdecké kariéry. I když někteří poukazují na to, že se Bottas rychlostí Lewisovi Hamiltonovi nedokáže vyrovnat, tak Lauda je s jeho výkony spokojený.
"Můj první dojem je velmi dobrý. Je Fin, takže moc nemluví, ale tvrdě pracuje na tom, aby si na tým zvyknul. Na mě zapůsobilo, jak rychle se sžil s vozem," uvádí nevýkonný ředitel Mercedesu. Nic také zatím nenasvědčuje na nějaké napětí mezi piloty, jak tomu bylo dříve za dnů Rosberga.
"Nyní je na počátku všechno jednoduché. Lewis má všechno ve svých rukou a Bottas si na tým zvyká. Teď musíme počkat na první závody, abychom viděli, jak spolu budou vycházet, jaké budou mezi nimi odstupy a jak se bude všechno vyvíjet. Tohle teď nevíme," dodává Lauda.
Sezóna začíná příští týden v Austrálii, kde budeme mít první šanci na porovnání výkonnosti nových týmových kolegů, ale i týmů, jež musely po velké změně pravidel postavit nové vozy. Za favorita je považován právě Mercedes, největším soupeřem pro něj bude zřejmě Ferrari, které v testech předvedlo velmi dobrou spolehlivost i rychlost.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.