Nevýkonný ředitel Niki Lauda se po testech vyjádřil k vztahu svých pilotů a výkonům Valtteriho Bottase, jenž před sezónou 2017 přišel z Williamsu.
Finský pilot přišel během zimy na místo, které překvapivě uvolnil Nico Rosberg, jenž loni krátce po zisku mistrovského titulu oznámil konec své jezdecké kariéry. I když někteří poukazují na to, že se Bottas rychlostí Lewisovi Hamiltonovi nedokáže vyrovnat, tak Lauda je s jeho výkony spokojený.
"Můj první dojem je velmi dobrý. Je Fin, takže moc nemluví, ale tvrdě pracuje na tom, aby si na tým zvyknul. Na mě zapůsobilo, jak rychle se sžil s vozem," uvádí nevýkonný ředitel Mercedesu. Nic také zatím nenasvědčuje na nějaké napětí mezi piloty, jak tomu bylo dříve za dnů Rosberga.
"Nyní je na počátku všechno jednoduché. Lewis má všechno ve svých rukou a Bottas si na tým zvyká. Teď musíme počkat na první závody, abychom viděli, jak spolu budou vycházet, jaké budou mezi nimi odstupy a jak se bude všechno vyvíjet. Tohle teď nevíme," dodává Lauda.
Sezóna začíná příští týden v Austrálii, kde budeme mít první šanci na porovnání výkonnosti nových týmových kolegů, ale i týmů, jež musely po velké změně pravidel postavit nové vozy. Za favorita je považován právě Mercedes, největším soupeřem pro něj bude zřejmě Ferrari, které v testech předvedlo velmi dobrou spolehlivost i rychlost.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.