Williams potvrzuje to, co se již dobře vědělo - na uvolněnou pozici technického ředitele po Patovi Symondsovi nastupuje Paddy Lowe z Mercedesu. Společně s tím se stává spolumajitelem tradiční britské stáje.
Lowe, jenž dnes oficiálně nastupuje do práce, uvádí: "Vždy jsem měl vůči Williamsu hluboký respekt - šlo o můj první tým ve Formuli 1. Je to obrovská pocta se vrátit do této vůdčí pozice a mít možnost stát se akcionářem. Jsem extrémně motivován k tomu, abych sehrál svou roli v přivedení týmu k opětovným úspěchům.
Vize budoucnosti nastolena správní radou Williamsu je silná a donutila mě k tomu, abych se přidal k organizaci zavázané stavět na svém unikátním dědictví a opět dosáhnout vrcholu ve Formuli 1. Těším se na tuto vzrušující novou fázi mé kariéry a na spolupráci s Claire, Mikem a Nickem a zbytkem tohoto skvělého týmu - obzvlášť se samotným Frankem, jenž je jedním z nejodhodlanějších závodníků, které znám," pokračuje Lowe.
V roce 2013 nastoupil na pozici výkonného technického ředitele Mercedesu a pomohl mu k zisku tří konstruktérských a jezdeckých titulů po sobě. Jeho kontrakt vypršel na konci roku 2016, na jeho prodloužení se s německým týmem již nedohodl.
U Williamsu hrál Lowe klíčovou roli na přelomu 80. a 90. let, když vyvinul systém aktivního zavěšení na voze, s nímž Nigel Mansell v sezóně 1992 získal mistrovský titul. Britská stáj věří, že pro ni bude v nadcházejících ročnících opět cennou posilou.
"Je mi potěšením, že tým vítá Paddyho zpět do Williamsu v roli technického ředitele. Mít někoho jeho kalibru a inženýrských kompetencí není jen morálním povzbuzením pro všechny u Williamsu, ale také nám to významně pomůže podpořit naše úsilí vrátit tento tým zpět na čelo roštu," věří Claire Williamsová.
"Naše ambice u Williamsu jsou neochvějné - chceme vyhrávat závody a šampionáty. Jenže k tomu potřebujete ty nejlepší talenty v oboru. Věříme, že v Paddym máme někoho takového, stejně jako lídra, který povede změnu. Pro nás jde o změnu hry a opět jsme velmi nadšení budoucností týmu," dodává šéfka stáje z Grove.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.