Nico Rosberg rozumí tlaku, který spočívá na bedrech Micka Schumachera, kterého všichni srovnávají s jeho otcem a očekávají podobné výsledky.
Mick letos začne závodit v evropském šampionátu Formule 3. Lidé mají tendenci jej stále srovnávat s jeho otcem Michaelem, jenž se stal nejúspěšnějším pilotem Formule 1 všech dob. Rosberg ví, že to synové mistrů světa nemají jednoduché.
"Jakmile se vás stokrát ptají na totéž, tak to začíná lézt na nervy. Očekávání jsou velmi vysoká," říká loňský šampion Nico, jehož otec Keke slavil v F1 titul v sezóně 1982, v níž mu tehdy k úspěchu s Williamsem stačil jediný vyhraný závod.
"Zrovna jsem někde četl, že Mick je favoritem na letošní titul v F1. Ale on je teprve ve svém prvním roce! Lewis [Hamilton] skončil ve svém prvním roce ve Formuli 3 pátý. Podle mě potřebujete dva roky na to, abyste se tam stali úspěšnými.
Pokud se ale už píše o tom, že je Mick favoritem, pak může jen zklamat. To je pak těžké. Hodně s ním soucítím, protože vím, jaké to je. Můžu jen doufat, že bude po otci a nebude si toho všímat," dodává Nico Rosberg, jenž po loňském triumfu šokoval ukončením své aktivní kariéry.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.