Podle nového jezdce Mercedesu Valtteriho Bottase vyžaduje nová generace monopostů odlišný jízdní styl, a to nejen díky vyššímu přítlaku, který vytvářejí.
Oproti jejich předchůdcům mají širší křídla, podlahu i pneumatiky, proto generují vyšší přítlak a přetížení v zatáčkách. Během testů v Barceloně byly o 3,366 sekundy rychlejší než minulý rok v kvalifikaci. Není divu, že si piloti museli zvykat a přizpůsobovat tomu svůj jízdní styl.
"Rozhodně jsem musel přizpůsobit určité věci ve svém jízdním stylu, volit trochu odlišné stopy a používat jiné jízdní techniky," prozrazuje Bottas. "Není to jen kvůli tomu, že jde o jiné auto s vyšší přilnavostí. Mechanicky se chová trochu jinak, což vyžaduje trochu času, pokud z auta chcete dostat absolutně vše.
Ale cítím, že jsem se toho strašně moc naučil, že z auta dokážu vyždímat víc a víc. Určitě toho ale stále přijde ještě více," pokračuje pilot, jenž po loňské sezóně přišel z Williamsu jako náhrada za mistra světa Nica Rosberga.
Očekává se, že s novými auty letos padne několik rekordů a že by mohla vyhovovat zkušeným pilotům, kteří závodili před změnami v roce 2009, kdy došlo ke snížení úrovní přítlaku. Co na to říká Bottas?
"Nemyslím si, že auta se oproti loňsku moc liší. Samozřejmě, že po změně pravidel máme více přilnavosti a že jsou pneumatiky trochu odlišné, ale neřekl bych, že mi najednou budou sedět více než někomu jinému. Jde o odlišná pravidla a odlišná auta, takže teprve začínáme," uvádí Fin.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.