Doktor Helmut Marko se pro Servus TV rozpovídal o současných výkonech Ferrrari, které jsou prý v reálu ještě úplně jinde. Nakonec přišla řeč i na Valtteriho Bottase, o kterém se Marko domnívá, že není tak rychlý jako Hamilton.
“Ferrari je velmi silné a vypadá, že jejich auto je i spolehlivé. Je to velký rozdíl oproti loňsku. Jedna věc mě opravdu trápí. Znám Vettela moc dobře a vím, že schválně zpomalil na cílové rovince. Víme to všichni. Pokud máte kuráž, abyste něco takového udělali, tak si musíte být jistí, že v tom autě je toho ještě mnohem víc,” okomentoval situaci Marko.
“Nikdo ještě pořádně neukázal karty. Navíc, kdybyste v autě měl o 10 kg více paliva, tak ztratíte dalších 0,35 vteřiny. Líší se i nastavení motoru, to může být další vteřinka. Vše je zatím zahaleno stínem. Pokud by se ale v Melbourne jelo za teplotních podmínek, jako byly v Barceloně, tak by Ferrari jasně vedlo,” pokračoval poradce stáje.
Red Bullu se v katalánské metropoli úplně nedařilo a stáj rakouského nápojového gigantu sužovala celá řada problémů. Pro Austrálii se tak dá očekávat na monopostu RB13 hned celá řada změn.
“Nevyhnuli jsme se nepříjemným potížím. Víceméně se jednalo pořád o to samé. Ale i tak jsme nebyli schopni posunout se nějak výrazně dopředu, rozhodně jsme od toho čekali více. Do Melbourne tak tradičně přivezeme celou řadu nových součástek. Barva ale zůstane stejná.”
Nakonec přišla řeč i na Valtteriho Bottase, který letos bude jezdit po boku Lewise Hamiltona v Mercedesu. Dle Marka za trojnásobným mistrem světa zaostává a pokud by Mercedes letos pokračoval v dominanci, tak by to už nebyla pouze show dvou pilotů.
“V Barceloně se ukázalo, že Bottas nedokáže jezdit tak rychle jako Hamilton. Pokud bude Mercedes i nadále dominovat, tak už to ale nebude jen záležitost jich dvou. Zbytek pole se mezi ně bude moci dostat.”
McLaren oznámil, že tým ponese od následující sezony název McLaren Mastercard F1 Team, čímž Mastercard posiluje své partnerství a angažovanost v týmu. Nové partnerství přináší nejen finanční podporu, ale i příležitosti pro technologické inovace a fanouškovské projekty.
Sergio Pérez po bolestném konci v Red Bullu našel novou motivaci a v roce 2026 se vrátí do Formule 1 jako jezdec nováčka Cadillac. Zkušený Mexičan tak dostane šanci na restart kariéry i podíl na budování ambiciózního projektu od základů.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.