Doktor Helmut Marko se pro Servus TV rozpovídal o současných výkonech Ferrrari, které jsou prý v reálu ještě úplně jinde. Nakonec přišla řeč i na Valtteriho Bottase, o kterém se Marko domnívá, že není tak rychlý jako Hamilton.
“Ferrari je velmi silné a vypadá, že jejich auto je i spolehlivé. Je to velký rozdíl oproti loňsku. Jedna věc mě opravdu trápí. Znám Vettela moc dobře a vím, že schválně zpomalil na cílové rovince. Víme to všichni. Pokud máte kuráž, abyste něco takového udělali, tak si musíte být jistí, že v tom autě je toho ještě mnohem víc,” okomentoval situaci Marko.
“Nikdo ještě pořádně neukázal karty. Navíc, kdybyste v autě měl o 10 kg více paliva, tak ztratíte dalších 0,35 vteřiny. Líší se i nastavení motoru, to může být další vteřinka. Vše je zatím zahaleno stínem. Pokud by se ale v Melbourne jelo za teplotních podmínek, jako byly v Barceloně, tak by Ferrari jasně vedlo,” pokračoval poradce stáje.
Red Bullu se v katalánské metropoli úplně nedařilo a stáj rakouského nápojového gigantu sužovala celá řada problémů. Pro Austrálii se tak dá očekávat na monopostu RB13 hned celá řada změn.
“Nevyhnuli jsme se nepříjemným potížím. Víceméně se jednalo pořád o to samé. Ale i tak jsme nebyli schopni posunout se nějak výrazně dopředu, rozhodně jsme od toho čekali více. Do Melbourne tak tradičně přivezeme celou řadu nových součástek. Barva ale zůstane stejná.”
Nakonec přišla řeč i na Valtteriho Bottase, který letos bude jezdit po boku Lewise Hamiltona v Mercedesu. Dle Marka za trojnásobným mistrem světa zaostává a pokud by Mercedes letos pokračoval v dominanci, tak by to už nebyla pouze show dvou pilotů.
“V Barceloně se ukázalo, že Bottas nedokáže jezdit tak rychle jako Hamilton. Pokud bude Mercedes i nadále dominovat, tak už to ale nebude jen záležitost jich dvou. Zbytek pole se mezi ně bude moci dostat.”
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.