Nováček seriálu Lance Stroll si zažil divoký první týden testů, kdy se mu hned třikrát podařilo skončit mimo trať. V druhém týdnu již ale žádné větší faux pas nenastalo a osmnáctiletý Kanaďan nakonec zastávku v Barceloně zakončil s 386 najetými koly.
Nejrychlejší kolo se mladé pušce ze země javorového listu podařilo zajet za 1:20,335, ale dle Strolla to bylo kolo, kdy mohl atakovat hranici 1:19,500, tedy podobný čas, jaký se podařilo zajet Felipemu Massovi (1:19,420).
"Měl jsem to parádně rozjeté, bylo by to naprosto zabijácké kolo, ale pak jsem špatně najel do zatáčky 13 a veškeré naděje hasly. Nakonec ten čas byl o nějakých 8 desetin vyšší. Bylo to sice jen testování, ale vždycky do toho chcete dát maximum. Ale i tak to byl skvělý den, byla prostě zábava. Měl jsem možnost vyzkoušet ultraměkkou směs a přilnavost je opravdu skvělá."
Jak sám Stroll řekl, jednalo se pouze o testování. Naostro vše začne za necelé dva týdny v australském Melbourne. Mladý Kanaďan si ale žádné větší cíle pro svůj premiérový závod neklade, raději bude vše pomalu vstřebávat a postupně se zlepšovat.
"Myslím si, že bych měl být spíše klidnější, nepotřebuji si vytyčovat nějaké cíle v podobě časů nebo tak. Chci prostě odvést svou práci a zjistit, jak na tom jsem. Bude to pro mě nová trať. Navíc, trať se během víkendu dost mění, takže je třeba vnímat spoustu aspektů. Proto se budu snažit vše postupně vstřebávat a učit se. Budu ale jezdit tvrdě a tlačit na ostatní piloty," sdělil své vize pro VC Austrálie Lance Stroll.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.