Nováček seriálu Lance Stroll si zažil divoký první týden testů, kdy se mu hned třikrát podařilo skončit mimo trať. V druhém týdnu již ale žádné větší faux pas nenastalo a osmnáctiletý Kanaďan nakonec zastávku v Barceloně zakončil s 386 najetými koly.
Nejrychlejší kolo se mladé pušce ze země javorového listu podařilo zajet za 1:20,335, ale dle Strolla to bylo kolo, kdy mohl atakovat hranici 1:19,500, tedy podobný čas, jaký se podařilo zajet Felipemu Massovi (1:19,420).
"Měl jsem to parádně rozjeté, bylo by to naprosto zabijácké kolo, ale pak jsem špatně najel do zatáčky 13 a veškeré naděje hasly. Nakonec ten čas byl o nějakých 8 desetin vyšší. Bylo to sice jen testování, ale vždycky do toho chcete dát maximum. Ale i tak to byl skvělý den, byla prostě zábava. Měl jsem možnost vyzkoušet ultraměkkou směs a přilnavost je opravdu skvělá."
Jak sám Stroll řekl, jednalo se pouze o testování. Naostro vše začne za necelé dva týdny v australském Melbourne. Mladý Kanaďan si ale žádné větší cíle pro svůj premiérový závod neklade, raději bude vše pomalu vstřebávat a postupně se zlepšovat.
"Myslím si, že bych měl být spíše klidnější, nepotřebuji si vytyčovat nějaké cíle v podobě časů nebo tak. Chci prostě odvést svou práci a zjistit, jak na tom jsem. Bude to pro mě nová trať. Navíc, trať se během víkendu dost mění, takže je třeba vnímat spoustu aspektů. Proto se budu snažit vše postupně vstřebávat a učit se. Budu ale jezdit tvrdě a tlačit na ostatní piloty," sdělil své vize pro VC Austrálie Lance Stroll.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.