McLaren si zažil perných 8 testovacích dní na okruhu ve španělském Katalánsku. již v prvním týdnu musela stáj sídlící ve Wokingu řešit problémy s pohonnou jednotkou, které se táhly po celé dva týdny.
Nové MCL32 dohromady v Barceloně odkroužilo pouhých 425 kol, což dává chabý průměr 53 kol na den. Ale i tak si piloti o nových vozech udělali obrázek. O svůj názor se nyní podělil i pětatřicetiletý Alonso.
"Útočení v zatáčkách a pocit z přilnavosti jsou rozhodně příjemné překvapení. Konečně můžete jezdit tak, jak chcete, a nemusíte řídit jak malé děcko, jelikož s vám nepřehřívají gumy a to je prostě ten nejlepší pocit, jaký můžete ve voze F1 mít. Je zábavné mít zase volnou ruku, co se týče stylu jízdy," okomentoval nové specifikace vozů rodák z Ovieda.
Na otázku, zda se snížila degradace pneumatik, Alonso odpovídá: "Můžete jezdit na úplné hraně. Zatím se jeví, že to tak nakonec bude, a mně se to opravdu líbí. Jsou to skvělé zprávy jak pro sport samotný, tak i pro mě, jelikož to sedí mému jezdeckému stylu. Je to prostě přirozenější.
Kdykoliv můžete jet rychleji, tak je to vždy větší show. Když projíždíte na plný plyn třetí zatáčku (v Barceloně), tak je to ohromná jízda. Je to fakt skvělé. Je to těžké vysvětli lidem a novinářům, jelikož neznáte ten pocit, ale věřte mi, je to váně síla!"
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.