McLaren si zažil perných 8 testovacích dní na okruhu ve španělském Katalánsku. již v prvním týdnu musela stáj sídlící ve Wokingu řešit problémy s pohonnou jednotkou, které se táhly po celé dva týdny.
Nové MCL32 dohromady v Barceloně odkroužilo pouhých 425 kol, což dává chabý průměr 53 kol na den. Ale i tak si piloti o nových vozech udělali obrázek. O svůj názor se nyní podělil i pětatřicetiletý Alonso.
"Útočení v zatáčkách a pocit z přilnavosti jsou rozhodně příjemné překvapení. Konečně můžete jezdit tak, jak chcete, a nemusíte řídit jak malé děcko, jelikož s vám nepřehřívají gumy a to je prostě ten nejlepší pocit, jaký můžete ve voze F1 mít. Je zábavné mít zase volnou ruku, co se týče stylu jízdy," okomentoval nové specifikace vozů rodák z Ovieda.
Na otázku, zda se snížila degradace pneumatik, Alonso odpovídá: "Můžete jezdit na úplné hraně. Zatím se jeví, že to tak nakonec bude, a mně se to opravdu líbí. Jsou to skvělé zprávy jak pro sport samotný, tak i pro mě, jelikož to sedí mému jezdeckému stylu. Je to prostě přirozenější.
Kdykoliv můžete jet rychleji, tak je to vždy větší show. Když projíždíte na plný plyn třetí zatáčku (v Barceloně), tak je to ohromná jízda. Je to fakt skvělé. Je to těžké vysvětli lidem a novinářům, jelikož neznáte ten pocit, ale věřte mi, je to váně síla!"
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.