McLaren si zažil perných 8 testovacích dní na okruhu ve španělském Katalánsku. již v prvním týdnu musela stáj sídlící ve Wokingu řešit problémy s pohonnou jednotkou, které se táhly po celé dva týdny.
Nové MCL32 dohromady v Barceloně odkroužilo pouhých 425 kol, což dává chabý průměr 53 kol na den. Ale i tak si piloti o nových vozech udělali obrázek. O svůj názor se nyní podělil i pětatřicetiletý Alonso.
"Útočení v zatáčkách a pocit z přilnavosti jsou rozhodně příjemné překvapení. Konečně můžete jezdit tak, jak chcete, a nemusíte řídit jak malé děcko, jelikož s vám nepřehřívají gumy a to je prostě ten nejlepší pocit, jaký můžete ve voze F1 mít. Je zábavné mít zase volnou ruku, co se týče stylu jízdy," okomentoval nové specifikace vozů rodák z Ovieda.
Na otázku, zda se snížila degradace pneumatik, Alonso odpovídá: "Můžete jezdit na úplné hraně. Zatím se jeví, že to tak nakonec bude, a mně se to opravdu líbí. Jsou to skvělé zprávy jak pro sport samotný, tak i pro mě, jelikož to sedí mému jezdeckému stylu. Je to prostě přirozenější.
Kdykoliv můžete jet rychleji, tak je to vždy větší show. Když projíždíte na plný plyn třetí zatáčku (v Barceloně), tak je to ohromná jízda. Je to fakt skvělé. Je to těžké vysvětli lidem a novinářům, jelikož neznáte ten pocit, ale věřte mi, je to váně síla!"
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.