Nová pohonná jednotka Renaultu i přes potíže se spolehlivostí v předsezónních testech překonala výkonnostní cíle automobilky.
Francouzský tým se pro sezónu 2017 rozhodl postavit zbrusu novou pohonnou jednotku, která by mu umožnila stáhnout náskok Mercedesu a Ferrari, což by Red Bullu mělo umožnit bojovat o titul.
A i když se v Barceloně projevily u jeho systému pro rekuperaci energie (ERS) potíže, které donutily jeho týmy jezdit v konzervativním módu, přesto ve Viry panuje optimismus: "Je jasné, že budeme v pozici, která jim umožní bojovat o mistrovský titul. Víme to a uděláme maximum, abychom jim to umožnili - to znamená začít se spolehlivým motorem v prvním závodu," popisuje pro motorsport.com Cyril Abiteboul, ředitel Renaultu Sport F1.
Jejich cílem bylo během zimy dosáhnout v oblasti motoru zrychlení o 0,3 sekundy na kolo, podle Abiteboula se však dokázali zlepšit ještě více: "Myslím, že jsme splnili cíl a možná ho i překonali, což bude záležet na spolehlivosti. Přišli jsme se zcela novou architekturou motoru - nejen v oblasti ICE (spalovacího motoru), ale také u ERS.
To představuje celkem velkou výzvu, obzvlášť z pohledu spolehlivosti, v tomto nedochází k překvapení. Očekávali jsme určité potíže, a ty se objevily. Dobrou zprávou však je, že to neděláme pro nic za nic. Znamená to, že máme výkonnost, když se ji pokoušíme získávat. To se nám často nedařilo, protože jsme si opravdu hlídali vzdálenost a životnost motorových dílů. To jsou stále kritické podmínky. Ale viděli jsme, že výkonnost, kterou jsme chtěli získat, rozhodně dosahujeme."
Renault teď vyhodnocuje poměr výkonnosti a spolehlivosti a jedná o tom, s jakou specifikací v Austrálii nastoupí. Protože letos mohou piloti bez penalizací využít pouze čtyři motory, tak je více než dříve nutné zajistit perfektní spolehlivost. Na druhou stranu nesmí zaostávat ani výkonnost.
"V Melbourne se může stát cokoliv, děláme všechno možné, abychom zajistili, že se tam stanou dobré věci. Věříme, že máme situaci zhruba pod kontrolou, jenže tyto pohonné jednotky jsou tak složité pro kontrolu, že nás před Melbourne stále čeká několik rozhodnutí, které budou mít dopad nejen na konečné pořadí, ale také na to, zda tam dojedeme do cíle či nikoliv. Opravdu se nacházíme na kritické cestě, musíme zůstat soustředění a nebrat nic jako samozřejmost," pokračuje Abiteboul.
V průběhu sezóny poté hodlá nasazovat další vylepšení a výkon navyšovat. Nové nápady a díly již testuje na stolici. "V životě motoru jsou jako vždy věci, které dnes vidíte, už velmi odlišné od toho, co je na dynamometru. Budou se lišit v dodavatelském řetězci a také v konstrukčním oddělení.
V současné době na dynamometru testujeme jedno z velkých vylepšení motoru z pohledu výkonnosti, takže jsme vždy o krok pozadu. A dobrou zprávou opět je, že jsme v této době nepřišli na nic nového či dramatického," uzavírá Abiteboul.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.