Niki Lauda se obává, že na Mercedes čeká náročná sezona. Dle Rakušana je v roli favorita Ferrari a ty, kteří očekávají od Mercedesu výsledky jako v letech 2014/15/16 považuje Niki za naivní.
Podle Nikiho Laudy je naivní ten, kdo považuje Mercedes díky jeho vynikajícím výsledkům v předchozích třech sezonách za jediného favorita sezony 2017. Předseda dozorčí rady týmu stříbrných šípů mnohem více očekává trojboj mezi Mercedesem, Ferrari a Red Bully. Aktuálně dle něj ale v nejvýhodnější situaci Mercedes určitě není.
Podle Laudy jsme během druhého týdne testů v Barceloně mohli vidět, že nejrychlejším týmem je Ferrari. Mezi nejlepšími třemi týmy, mezi kterými Ferrari "záměrně jmenuje" jako první, je podle něj rozdíl dvou až tří desetin vteřiny. "Pole se více srazilo dohromady," říká Niki Lauda. Ve dvou zbývajících týdnech do Melbourne se sice tým jako např. McLaren nedokáže zbavit všech problémů, ale některých ano. Top týmy ale do startu závodu v Austrálii svoji aerodynamiku přepracovat ještě jednou stihnou. Je tedy dost dobře možné, že se rozložení sil ještě změní.
"Žádný člověk" by tedy neměl prognózovat, kdo bude pro Melbourne favoritem: "Každý samozřejmě řekne, že Mercedes zase musí vyhrávat, když se podívá na minulost. Ale to jsou ti naivní lidé, kteří si dělají životy jednoduchými," řekl Lauda v rozhovoru pro 'RTL'. "Věřím, že je před námi náročný rok." Samozřejmě ale nechce, aby byl interpretován jako nějaký mrzout. "Nejsem negativní, ale také nejsem pozitivní - jsem realista."
Kromě toho se dá nejdřív tak až po třech závodech říci, kdo má nejpovedenější auto. Mercedes by samozřejmě byl rád, kdyby to bylo to jejich. "Náš celý tým je ve zbroji, všichni jsou vysoce motivováni, nejlepší lidé v továrně. Dáme do toho to nejlepší. Jsem optimistický. Ferrari je na tom velmi dobře, to si musíme přiznat. Red Bull je na tom podobně jako Ferrari, Mercedes také. Ale co z těch rozdílů je způsobeno rozdíly díky odlišnému množství paliva, to nikdo nemůže říct. Melbourne nám dá první odpovědi."
"Když přijde podobná změna pravidel, tak se může všechno posunout. Protože jeden si pravidla interpretuje jinak, než druhý. Pokud máte stejná pravidla, tak to normálně pořád stejně pokračuje. Ale teď začíná vše od začátku." U Mercedesu tedy přes zimu "neseděli s nohama na stole".
Navíc do týmu přišel nový jezdec - Valtteri Bottas. Někdejší jezdec Williamsu Laudovy obavy z konkurentů Mercedesu rovněž sdílí? "Nejsme si v žádném případě jistí, že jsme vepředu. Náš pocit je, že ostatní udělali dobré pokroky. Ferrari předvádí velmi silný, solidní a rychlý dojem, Red Bull může vždy překvapit - a osobně bych neignoroval ani ostatní týmy. Je nám jasné, že bychom neměli naše konkurenty podcenit, proto také neříkáme, že jsme číslo 1."
Týmový kolega, Lewis Hamilton, jde dokonce ještě o krok dál: "Věřím, že Ferrari blufuje. Věřím, že jsou o hodně rychlejší, než co tady ukázali." Podle názoru bývalého mistra světa je Ferrari Mercedesu "velmi blízko, pokud ne dokonce před námi."
Toto Wolff, který má bohaté zkušenosti s napětím mezi týmovými kolegy, poslal do Mclarenu varovný vzkaz.
Podle Flavia Briatoreho čeká Lewise Hamiltona u Ferrari zásadní zlom. Po náročném začátku působení u italské stáje naznačil, že v příštím roce by se mohlo odehrát něco, co všechno změní.
Bývalý závodník Formule E Sam Bird naznačil, že by Red Bull mohl uvažovat o nahrazení Yukiho Tsunody mladším talentem Isackem Hadjarem. Podle něj by takový krok mohl být logický pro optimalizaci jezdecké sestavy týmu.
Valtteri Bottas prozradil nové detaily o svém přechodu do týmu Cadillac, který se chystá na vstup do Formule 1.
Max Verstappen naznačil, že Red Bull nehodlá v závěru sezony polevit. Svým prohlášením směrem k Mercedesu dal jasně najevo, že tým zůstává plně odhodlaný pokračovat v boji.
Carlos Sainz po událostech v Singapuru promluvil o svých pocitech po nepříjemné diskvalifikaci a o aktuálním vztahu k týmu.
George Russell má za sebou úspěšnou sezónu v roli týmové jedničky Mercedesu, přesto stále nepodepsal novou smlouvu.
Během Velké ceny Singapuru došlo mezi Oscarem Piastrim a jeho týmovým kolegou Landem Norrisem k incidentu na prvním kole, který vyvolal napětí a diskusi o týmové férovosti. K situaci se vyjádřil také David Coulthard.
Fred Vasseur rychle uklidnil spekulace o bezpečnosti Hamiltonova vozu během závěru Velké ceny Singapuru. Zdůraznil, že vše bylo pod kontrolou a bez rizika.
Lewis Hamilton se po náročném týdnu a Velké ceně Singapuru obrátil na fanoušky s emotivním vzkazem.
Toto Wolff naznačil, že by rád viděl návrat Formule 1 do země, kde se naposledy závodilo v roce 2013. Podle šéfa Mercedesu by taková zastávka mohla být zajímavým zpestřením kalendáře a přinést nové výzvy pro týmy i jezdce.
Martin Brundle po závodě v Singapuru vyslal McLarenu varovný signál. Podle něj je konec sezony stále otevřenou hrou.