Niki Lauda se obává, že na Mercedes čeká náročná sezona. Dle Rakušana je v roli favorita Ferrari a ty, kteří očekávají od Mercedesu výsledky jako v letech 2014/15/16 považuje Niki za naivní.
Podle Nikiho Laudy je naivní ten, kdo považuje Mercedes díky jeho vynikajícím výsledkům v předchozích třech sezonách za jediného favorita sezony 2017. Předseda dozorčí rady týmu stříbrných šípů mnohem více očekává trojboj mezi Mercedesem, Ferrari a Red Bully. Aktuálně dle něj ale v nejvýhodnější situaci Mercedes určitě není.
Podle Laudy jsme během druhého týdne testů v Barceloně mohli vidět, že nejrychlejším týmem je Ferrari. Mezi nejlepšími třemi týmy, mezi kterými Ferrari "záměrně jmenuje" jako první, je podle něj rozdíl dvou až tří desetin vteřiny. "Pole se více srazilo dohromady," říká Niki Lauda. Ve dvou zbývajících týdnech do Melbourne se sice tým jako např. McLaren nedokáže zbavit všech problémů, ale některých ano. Top týmy ale do startu závodu v Austrálii svoji aerodynamiku přepracovat ještě jednou stihnou. Je tedy dost dobře možné, že se rozložení sil ještě změní.
"Žádný člověk" by tedy neměl prognózovat, kdo bude pro Melbourne favoritem: "Každý samozřejmě řekne, že Mercedes zase musí vyhrávat, když se podívá na minulost. Ale to jsou ti naivní lidé, kteří si dělají životy jednoduchými," řekl Lauda v rozhovoru pro 'RTL'. "Věřím, že je před námi náročný rok." Samozřejmě ale nechce, aby byl interpretován jako nějaký mrzout. "Nejsem negativní, ale také nejsem pozitivní - jsem realista."
Kromě toho se dá nejdřív tak až po třech závodech říci, kdo má nejpovedenější auto. Mercedes by samozřejmě byl rád, kdyby to bylo to jejich. "Náš celý tým je ve zbroji, všichni jsou vysoce motivováni, nejlepší lidé v továrně. Dáme do toho to nejlepší. Jsem optimistický. Ferrari je na tom velmi dobře, to si musíme přiznat. Red Bull je na tom podobně jako Ferrari, Mercedes také. Ale co z těch rozdílů je způsobeno rozdíly díky odlišnému množství paliva, to nikdo nemůže říct. Melbourne nám dá první odpovědi."
"Když přijde podobná změna pravidel, tak se může všechno posunout. Protože jeden si pravidla interpretuje jinak, než druhý. Pokud máte stejná pravidla, tak to normálně pořád stejně pokračuje. Ale teď začíná vše od začátku." U Mercedesu tedy přes zimu "neseděli s nohama na stole".
Navíc do týmu přišel nový jezdec - Valtteri Bottas. Někdejší jezdec Williamsu Laudovy obavy z konkurentů Mercedesu rovněž sdílí? "Nejsme si v žádném případě jistí, že jsme vepředu. Náš pocit je, že ostatní udělali dobré pokroky. Ferrari předvádí velmi silný, solidní a rychlý dojem, Red Bull může vždy překvapit - a osobně bych neignoroval ani ostatní týmy. Je nám jasné, že bychom neměli naše konkurenty podcenit, proto také neříkáme, že jsme číslo 1."
Týmový kolega, Lewis Hamilton, jde dokonce ještě o krok dál: "Věřím, že Ferrari blufuje. Věřím, že jsou o hodně rychlejší, než co tady ukázali." Podle názoru bývalého mistra světa je Ferrari Mercedesu "velmi blízko, pokud ne dokonce před námi."
Ferrari letos zažívá sezonu plnou výkyvů, kdy se střídají momenty naděje s frustracemi. Charles Leclerc i Lewis Hamilton čelí rozdílným osudům, ale oba se zatím marně snaží najít stabilní formu, která by italské stáji umožnila pravidelně bojovat na čele.
Red Bull přiveze do Rakouska vylepšení vozu RB21, které by mělo posílit Verstappenovy šance v boji o titul. Další fáze upgradu se chystá už o týden později v Silverstonu.
Hollywoodská hvězda Brad Pitt usedl za volant monopostu Formule 1 od McLarenu – stalo se tak těsně před uvedením filmu F1 do kin, v němž herec ztvárňuje hlavní roli. Produkce tím pokračuje v nevídaném propojení filmového světa s vrcholovým motorsportem.
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.
Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.