V prvním týdnu se Renault neukázal v úplně zlé formě a vypadalo to, že by francouzská autmobilka mohla po loňské sezóně udělat hmatatelný pokrok. V druhém týdnu ale stáj potkaly problémy s rekuperačními systémy a optimismus pomalu opadává.
K celé situaci se vyjádřil čerstvý člen stáje, která loni převzala Lotus. Dle Hülkenbega současný monopost RS17 nenaplnil očekávání a tovární tým tak nečeká vůbec lehký rok.
“Naše očekávání byla větší, ale objevila se řada věcí, kterou jsou jinak, než bychom potřebovali. Taková je prostě situace. Musíme ale tvrdě pracovat, abychom se z toho dostali. Chtěli jsme si trochu více pohrát s nastavením, ale není čas, jelikož nás potkaly problémy se spolehlivostí. Je tam ale stále potenciál a sezóna je dlouhá, takže věřím, že se zlepšíme.”
Stáj je na tom prý lépe než loni, ale bodovat bude dle Hülkenberga stále velmi obtížné. Loni se do nejlepší desítky dostal Renault třikrát s celkových jednadvaceti závodů.
“Jsme na tom lépe než loni. Tým se rozhodně posunul blíže stájím ve středu pole. Bodovat ale bude těžké, jelikož minimálně čtyři týmy jsou jasně před námi. Moc místa tak nezbývá, bude to hodně náročné.”
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.