Při předposledním dni testování dokázal ze svého monopostu nejvíce vytěžit Vettel, který jen těsně nedokázal překonat hranici 1:19,0. Díky těmto výkonům se začaly objevovat názory, že Ferrari je v současné chvíli nejrychlejším celkem. Hamilton si dokonce myslí, že stáj z Maranella nejezdí na své maximum.
"Myslím si, že Ferrari blafuje a že ve skutečnosti jsou ještě mnohem rychlejší, než doposud ukázali. Je to mezi námi natěsno. Dá se těžko říct, kdo je na tom lépe. Možná jsou i rychlejší a pokud tomu tak opravdu je, tak už se nemohu dočkat, až začneme závodit. Už zbývá jen pár týdnů," řekl Hamilton.
Hamilton čtvrteční testy dokončil jako druhý nejrychlejší. Na Vettela ale ztrácel více jak tři desetiny.
"Ráno jsme odjeli pár kol s menším množstvím paliva,což bylo přínosné. Pak jsme ladili vyvážení a udělali jsme pár větších změn. Hodně jsem se toho zase přiučil, než jsem vůz předal Valtterimu."
Bottas se následně k celé situaci také vyjádřil. Finský pilot si je vědom výsledků, které zatím italská stáj předvádí. Pro Mercedes to prý rozhodně není jednoduchá situace.
“Nejsme si vůbec jistí, zda zůstaneme na čele. Rozhodně to není příjemná situace. Je vidět, že jiné týmy se dokázaly značně posunout. Ferrari se zatím jeví velmi silně a Red Bull může ještě překvapit, dokonce i zbylé týmy jsou o kousek blíže.
Týmy jako Ferrari budou prostě silné a rychlé a je otázkou, co přivezou do Melbourne. Jsme si toho vědomi a nikoho nepodceňujeme. Rozhodně si neříkáme, že jsme stále číslo jedna,” sdělil novinářům Bottas.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.