Woking v zimě nešetřil sebevědomím a vše vypadalo, že letos stáj konečně bude schopna bojovat s celky jako Force India či Williams. Zatím je ale situace naprosto opačná a McLaren se v předsezónních testech pořádně trápí.
To samozřejmě začíná vyvolávat otázky ohledně budoucnosti Fernanda Alonsa. Co si budeme nalhávat, dvojnásobný mistr světa z asturjiského Ovieda, už není v porovnání se zbytkem pole žádným mladíkem a pokud bude chtít získat i třetí titul, tak by si ve svých 35 letech měl pospíšit.
V zimě dokonce Alonso prohlásil, že by se rád stal mistrem světa s McLarenem, což je v současné situaci asi těžko představitelné, ale kdo ví, co přinese letošní rok. Jedna věc je ale jasná, Bottas má u Mercedesu smlouvu jen na rok. A na konci letošní sezóny končí smlouva jak Alonsovi, tak třeba i Vettelovi. Uvidíme, jak se tedy vše vyvine a zda bude Ferrari opravdu tak dobré, jak tvrdí Lauda či Hamilton, což by mohlo pořádně zamíchat přestupovým kolotočem.
Zatím to ale nevypadá, že by se Alonso chystal odejít, cítí prý pořád dostatek motivace a neskončí do té doby, než dosáhne výsledků, jaké si jezdec jeho formátu zaslouží.
“Já jdu vždycky proti směru hodinových ručiček. Když jsou lidé pesimističtí, tak já jsme optimista. Naopak, když jsou lidé nadšení, tak já mám spíše obavy. Pořád věřím, že letos budeme konkurenceschopní, ale nevím v jaké fázi sezóny to bude. To mi přináší ještě více motivace a já chci pokračovat a vyhrávat. Nepřestanu závodit, dokud nedosáhnu takových výsledků, jaké si zasloužím.”
Alonso se prý cítí v nejlepší formě a dodává, že skončí, až mladé pušky budou jezdit ještě agresivněji. Dle Alonsa k tomu mají ještě ale daleko.
“Jestli někdy nastane den, kdy uvidím, jak jiní piloty volí lepší nájezdy do zatáček, brzdí později než já a přidávají dříve než já a startují lépe než já, tak to už budu vědět, že nadešel čas a já skončím. V současné chvíli je to ale úplně naopak. Jsem teď v nejlepší formě, takže je čas útočit.”
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.