Woking v zimě nešetřil sebevědomím a vše vypadalo, že letos stáj konečně bude schopna bojovat s celky jako Force India či Williams. Zatím je ale situace naprosto opačná a McLaren se v předsezónních testech pořádně trápí.
To samozřejmě začíná vyvolávat otázky ohledně budoucnosti Fernanda Alonsa. Co si budeme nalhávat, dvojnásobný mistr světa z asturjiského Ovieda, už není v porovnání se zbytkem pole žádným mladíkem a pokud bude chtít získat i třetí titul, tak by si ve svých 35 letech měl pospíšit.
V zimě dokonce Alonso prohlásil, že by se rád stal mistrem světa s McLarenem, což je v současné situaci asi těžko představitelné, ale kdo ví, co přinese letošní rok. Jedna věc je ale jasná, Bottas má u Mercedesu smlouvu jen na rok. A na konci letošní sezóny končí smlouva jak Alonsovi, tak třeba i Vettelovi. Uvidíme, jak se tedy vše vyvine a zda bude Ferrari opravdu tak dobré, jak tvrdí Lauda či Hamilton, což by mohlo pořádně zamíchat přestupovým kolotočem.
Zatím to ale nevypadá, že by se Alonso chystal odejít, cítí prý pořád dostatek motivace a neskončí do té doby, než dosáhne výsledků, jaké si jezdec jeho formátu zaslouží.
“Já jdu vždycky proti směru hodinových ručiček. Když jsou lidé pesimističtí, tak já jsme optimista. Naopak, když jsou lidé nadšení, tak já mám spíše obavy. Pořád věřím, že letos budeme konkurenceschopní, ale nevím v jaké fázi sezóny to bude. To mi přináší ještě více motivace a já chci pokračovat a vyhrávat. Nepřestanu závodit, dokud nedosáhnu takových výsledků, jaké si zasloužím.”
Alonso se prý cítí v nejlepší formě a dodává, že skončí, až mladé pušky budou jezdit ještě agresivněji. Dle Alonsa k tomu mají ještě ale daleko.
“Jestli někdy nastane den, kdy uvidím, jak jiní piloty volí lepší nájezdy do zatáček, brzdí později než já a přidávají dříve než já a startují lépe než já, tak to už budu vědět, že nadešel čas a já skončím. V současné chvíli je to ale úplně naopak. Jsem teď v nejlepší formě, takže je čas útočit.”
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.