Woking v zimě nešetřil sebevědomím a vše vypadalo, že letos stáj konečně bude schopna bojovat s celky jako Force India či Williams. Zatím je ale situace naprosto opačná a McLaren se v předsezónních testech pořádně trápí.
To samozřejmě začíná vyvolávat otázky ohledně budoucnosti Fernanda Alonsa. Co si budeme nalhávat, dvojnásobný mistr světa z asturjiského Ovieda, už není v porovnání se zbytkem pole žádným mladíkem a pokud bude chtít získat i třetí titul, tak by si ve svých 35 letech měl pospíšit.
V zimě dokonce Alonso prohlásil, že by se rád stal mistrem světa s McLarenem, což je v současné situaci asi těžko představitelné, ale kdo ví, co přinese letošní rok. Jedna věc je ale jasná, Bottas má u Mercedesu smlouvu jen na rok. A na konci letošní sezóny končí smlouva jak Alonsovi, tak třeba i Vettelovi. Uvidíme, jak se tedy vše vyvine a zda bude Ferrari opravdu tak dobré, jak tvrdí Lauda či Hamilton, což by mohlo pořádně zamíchat přestupovým kolotočem.
Zatím to ale nevypadá, že by se Alonso chystal odejít, cítí prý pořád dostatek motivace a neskončí do té doby, než dosáhne výsledků, jaké si jezdec jeho formátu zaslouží.
“Já jdu vždycky proti směru hodinových ručiček. Když jsou lidé pesimističtí, tak já jsme optimista. Naopak, když jsou lidé nadšení, tak já mám spíše obavy. Pořád věřím, že letos budeme konkurenceschopní, ale nevím v jaké fázi sezóny to bude. To mi přináší ještě více motivace a já chci pokračovat a vyhrávat. Nepřestanu závodit, dokud nedosáhnu takových výsledků, jaké si zasloužím.”
Alonso se prý cítí v nejlepší formě a dodává, že skončí, až mladé pušky budou jezdit ještě agresivněji. Dle Alonsa k tomu mají ještě ale daleko.
“Jestli někdy nastane den, kdy uvidím, jak jiní piloty volí lepší nájezdy do zatáček, brzdí později než já a přidávají dříve než já a startují lépe než já, tak to už budu vědět, že nadešel čas a já skončím. V současné chvíli je to ale úplně naopak. Jsem teď v nejlepší formě, takže je čas útočit.”
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.