Nekonečná písnička pěveckého dua McLaren a Honda je po optimistické zimě znovu v čele hitparád. Hned z kraje prvních testů nastaly potíže s olejovým systémem a pak dokonce odešel motor. Dalším problémem prý bylo i ovládání vozu způsobené ne úplně dobrým šasi, ale to je dle šéfa stáje pouhou kachnou.
Názory ohledně špatné ovladatelnosti oranžového MCL32, za které prý může ne příliš dobré šasi, nejsou až tak úplně pravdou. Lidé si dle Boulliera neuvědomují, jak funguje hybridní jednotka.
"Auto zatím reaguje dobře na veškeré změny. Jezdci jsou v současné chvíli docela spokojeni. Četl jsem nějaké komentáře, že prý máme problémy s ovládáním vozu v zatáčkách, ale jsou to, jak by řekl Trump, 'falešné zprávy' (fake news), jelikož ne vše je o šasi.
Nezapomeňte, že ty motory, co nyní používáme, jsou hybridní, což znamená, že když se znovu dostanete na plný výkon, tak se do toho přidá ještě elektrická energie a navíc máte turbo, takže to může mít určitý dopad na samotnou jízdu.
Máme sice nějaké problémy s ovládáním a gumy se nezahřívají dost rychle, ale současná specifikace vozu ještě není konečná. Postupně na všem děláme, vše ukážeme až v Austrálii," okomentoval situaci Boullier.
Boullier přesto přiznává, že situace není úplně ideální. Tým nemá najezděný dostatečný počet kilometrů a navíc kvůli problémům s motorem Honda prý nový MCL32 nemohl jezdit naplno.
"Když nemáte potřebnou rychlost, tak nejste schopni získat dostatečnou energii do gum a brzd, čímž se mění i vaše jezdecké cíle. Jízda o nějakých 15-18 km/h pomaleji má své následky, ale i tak se nám daří získat nějaká data. Vše zatím sedí se simulací ve Wokingu, díky čemuž budeme moci pokračovat ve vývoji. Bylo by samozřejmě lepší, kdybychom mohli fungovat v plné rychlosti jako zbytek pole."
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.