Nekonečná písnička pěveckého dua McLaren a Honda je po optimistické zimě znovu v čele hitparád. Hned z kraje prvních testů nastaly potíže s olejovým systémem a pak dokonce odešel motor. Dalším problémem prý bylo i ovládání vozu způsobené ne úplně dobrým šasi, ale to je dle šéfa stáje pouhou kachnou.
Názory ohledně špatné ovladatelnosti oranžového MCL32, za které prý může ne příliš dobré šasi, nejsou až tak úplně pravdou. Lidé si dle Boulliera neuvědomují, jak funguje hybridní jednotka.
"Auto zatím reaguje dobře na veškeré změny. Jezdci jsou v současné chvíli docela spokojeni. Četl jsem nějaké komentáře, že prý máme problémy s ovládáním vozu v zatáčkách, ale jsou to, jak by řekl Trump, 'falešné zprávy' (fake news), jelikož ne vše je o šasi.
Nezapomeňte, že ty motory, co nyní používáme, jsou hybridní, což znamená, že když se znovu dostanete na plný výkon, tak se do toho přidá ještě elektrická energie a navíc máte turbo, takže to může mít určitý dopad na samotnou jízdu.
Máme sice nějaké problémy s ovládáním a gumy se nezahřívají dost rychle, ale současná specifikace vozu ještě není konečná. Postupně na všem děláme, vše ukážeme až v Austrálii," okomentoval situaci Boullier.
Boullier přesto přiznává, že situace není úplně ideální. Tým nemá najezděný dostatečný počet kilometrů a navíc kvůli problémům s motorem Honda prý nový MCL32 nemohl jezdit naplno.
"Když nemáte potřebnou rychlost, tak nejste schopni získat dostatečnou energii do gum a brzd, čímž se mění i vaše jezdecké cíle. Jízda o nějakých 15-18 km/h pomaleji má své následky, ale i tak se nám daří získat nějaká data. Vše zatím sedí se simulací ve Wokingu, díky čemuž budeme moci pokračovat ve vývoji. Bylo by samozřejmě lepší, kdybychom mohli fungovat v plné rychlosti jako zbytek pole."
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.