Nekonečná písnička pěveckého dua McLaren a Honda je po optimistické zimě znovu v čele hitparád. Hned z kraje prvních testů nastaly potíže s olejovým systémem a pak dokonce odešel motor. Dalším problémem prý bylo i ovládání vozu způsobené ne úplně dobrým šasi, ale to je dle šéfa stáje pouhou kachnou.
Názory ohledně špatné ovladatelnosti oranžového MCL32, za které prý může ne příliš dobré šasi, nejsou až tak úplně pravdou. Lidé si dle Boulliera neuvědomují, jak funguje hybridní jednotka.
"Auto zatím reaguje dobře na veškeré změny. Jezdci jsou v současné chvíli docela spokojeni. Četl jsem nějaké komentáře, že prý máme problémy s ovládáním vozu v zatáčkách, ale jsou to, jak by řekl Trump, 'falešné zprávy' (fake news), jelikož ne vše je o šasi.
Nezapomeňte, že ty motory, co nyní používáme, jsou hybridní, což znamená, že když se znovu dostanete na plný výkon, tak se do toho přidá ještě elektrická energie a navíc máte turbo, takže to může mít určitý dopad na samotnou jízdu.
Máme sice nějaké problémy s ovládáním a gumy se nezahřívají dost rychle, ale současná specifikace vozu ještě není konečná. Postupně na všem děláme, vše ukážeme až v Austrálii," okomentoval situaci Boullier.
Boullier přesto přiznává, že situace není úplně ideální. Tým nemá najezděný dostatečný počet kilometrů a navíc kvůli problémům s motorem Honda prý nový MCL32 nemohl jezdit naplno.
"Když nemáte potřebnou rychlost, tak nejste schopni získat dostatečnou energii do gum a brzd, čímž se mění i vaše jezdecké cíle. Jízda o nějakých 15-18 km/h pomaleji má své následky, ale i tak se nám daří získat nějaká data. Vše zatím sedí se simulací ve Wokingu, díky čemuž budeme moci pokračovat ve vývoji. Bylo by samozřejmě lepší, kdybychom mohli fungovat v plné rychlosti jako zbytek pole."
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.