Mercedes během prvních předsezónních testů minulý týden v Barceloně uchvátil počtem ujetých kilometrů a velmi dobrým tempem. Od zítřka startuje druhá série testů a od německé automobilky se očekává, že s novými úpravami monopostu se jen zvětší propast mezi jimi a ostatními týmy.
Jak Valtteri Bottas, tak i Lewis Hamilton si vyzkoušeli minulý týden závodní simulace. Hamiltonův nový kolega Bottas navíc zajel nejrychlejší kolo týdne, které má hodnotu 1:19,705.
Mercedes by měl tento týden v Barceloně vyzkoušet mnoho nových dílů a měl by se i více soustředit na výkonnost.
Nejvíce se šušká, že Němci mají k dispozici nové mapování motoru, které by mohlo Stříbrné šípy zrychlit až o dvě sekundy, na úroveň 1 minuty a 18 sekund na kolo.
"Samozřejmě doufáme, že uděláme dobré kroky, co se vývoje vozu týče. Těžko se porovnává naše forma a forma ostatních týmů, když vlastně ani nevíme, co ostatní týmy přivezou do Austrálie. Naším cílem je zlepšovat se den ode dne a nyní potřebujeme zapracovat na nějakých nových součástech," řekl Bottas.
"Já také musím zapracovat na všem, co jsem se minulý týden naučil. Bylo toho opravdu hodně. Pokusím se být ještě lepší."
Sám Bottas přiznal, že přesun z Williamsu do Mercedesu byl mnohem větším problémem, než sám očekával. I tak ale dokázal zajet nejrychlejší čas prvního týdne.
"Nic speciálního to není. Je to pouze testování a nejste za to nijak odměněni. Nesoustředili jsme se na výkonnost, ale především na počet ujetých kilometrů a na odstraňování problémů, protože je lepší, když přijdou teď, než během závodů."
"Časy na kolo jsou takové, jaké jsou, ale jak jsem řekl, záleží na tom, co ostatní týmy dovezou do Melbourne," dodal Bottas.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.