Technický ředitel italské juniorky Red Bullu si zatím chválí pohonnou jednotku francouzské automobilky Renault, na kterou stáj z Faenzy přešla po dvou letech na stejné specifikaci motoru od Ferrari.
Není až tak překvapivé, že si James Key pochvaluje výkon, jelikož Toro Rosso jezdilo se stejnou specifikací motoru poslední 2 sezóny a sám šéf stáje Tost v zimě řekl, že by už do toho podruhé nešel. Letos se podobnou cestou vydal z finančních důvodů Sauber.
“Myslím si, že hlavní výhodou Renaultu je výkon, zatím je to skvělé. Naše dosavadní dojmy jsou velmi pozitivní, zatím sice nemůžeme říci, jak na tom jsme, ale určitě jsme se posunuli - a to hlavně v reálu, není to o žádných číslech na počítači. Zatím jsme tedy s rychlostí spokojeni," řekl pro ESPN technický ředitel James Key.
Souboj ve středu pole by mohl být prý dost těsný, ale zatím nejsou dostatečné podklady pro přesnější analýzy. Samotného Keye pak překvapil americký Haas.
“Musím říct, že Haas je na tom celkem dobře. Podle čísel to vypadá, že mají slušnou formu, takže ještě uvidíme, jak se to během následujících týdnů před Melbourne vyvine, ale zatím to vypadá, že odvedli dobrou práci. S Renaultem bychom to mohli mít natěsno, ale letos vypadají rozhodně silněji než loni.
U Williamsu je těžké cokoliv odhadovat, to samé platí u Force India, ale dá se čekat, že obě stáje na tom budou dobře. Je těžké dělat závěry po pár dnech testování, navíc jsme ani nejezdili na plný plyn, ale co zatím vidím v číslech, tak se zdá, že se držíme.
Pak tu jsou tradiční tři top týmy. U nich je to taky složité. Ferrari se jeví velmi silně, ale to i Mercedes. Red Bull určitě ještě svou sílu ukáže. Zatím není jasné, jak velký je mezi nimi rozdíl, ale příští týden, kdy už se týmy budou soustředit na rychlost, by nám mohl nabídnout lepší obrázek," okomentoval formy jednotlivých stájí Key.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.
George Russell potvrdil, že prodloužení smlouvy s Mercedesem pro rok 2026 je jen otázkou času. Po týdnech spekulací tak naznačil, že jeho budoucnost u týmu je prakticky jistá.
Alex Albon se dopustil technického omylu ohledně F1 vozu, na což ho veřejně upozornil šéf týmu James Vowles. Ten situaci pojal s nadsázkou, ale připomněl důležitost přesného porozumění vozu i u zkušených jezdců.