Technický ředitel italské juniorky Red Bullu si zatím chválí pohonnou jednotku francouzské automobilky Renault, na kterou stáj z Faenzy přešla po dvou letech na stejné specifikaci motoru od Ferrari.
Není až tak překvapivé, že si James Key pochvaluje výkon, jelikož Toro Rosso jezdilo se stejnou specifikací motoru poslední 2 sezóny a sám šéf stáje Tost v zimě řekl, že by už do toho podruhé nešel. Letos se podobnou cestou vydal z finančních důvodů Sauber.
“Myslím si, že hlavní výhodou Renaultu je výkon, zatím je to skvělé. Naše dosavadní dojmy jsou velmi pozitivní, zatím sice nemůžeme říci, jak na tom jsme, ale určitě jsme se posunuli - a to hlavně v reálu, není to o žádných číslech na počítači. Zatím jsme tedy s rychlostí spokojeni," řekl pro ESPN technický ředitel James Key.
Souboj ve středu pole by mohl být prý dost těsný, ale zatím nejsou dostatečné podklady pro přesnější analýzy. Samotného Keye pak překvapil americký Haas.
“Musím říct, že Haas je na tom celkem dobře. Podle čísel to vypadá, že mají slušnou formu, takže ještě uvidíme, jak se to během následujících týdnů před Melbourne vyvine, ale zatím to vypadá, že odvedli dobrou práci. S Renaultem bychom to mohli mít natěsno, ale letos vypadají rozhodně silněji než loni.
U Williamsu je těžké cokoliv odhadovat, to samé platí u Force India, ale dá se čekat, že obě stáje na tom budou dobře. Je těžké dělat závěry po pár dnech testování, navíc jsme ani nejezdili na plný plyn, ale co zatím vidím v číslech, tak se zdá, že se držíme.
Pak tu jsou tradiční tři top týmy. U nich je to taky složité. Ferrari se jeví velmi silně, ale to i Mercedes. Red Bull určitě ještě svou sílu ukáže. Zatím není jasné, jak velký je mezi nimi rozdíl, ale příští týden, kdy už se týmy budou soustředit na rychlost, by nám mohl nabídnout lepší obrázek," okomentoval formy jednotlivých stájí Key.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.