Nový sportovní ředitel Formule 1 Ross Brawn chce řešit nepopulární žraločí ploutve, které se díky novým pravidlům vrátily do královny motorsportu. Podle Brawna je to nezamýšlený důsledek nových pravidel.
Dvaašedesátiletý Brit prozradil, že je spokojen s nárůstem rychlosti u nových vozů oproti svým předchůdcům, přiznává však, že žraločí ploutve a T-křídla jsou poněkud nešťastným řešením.
"S novými vozy a pravidly se potřebujeme zaměřit na to, jak vozy fungují a jaký efekt na ně mají žraločí ploutve," řekl Brawn.
"Monoposty vypadají lépe, jsou vzrušující a proporce vozu jsou lepší. Jsou o dost rychlejší, což je impozantní. Jezdci mi říkají, že jsou nové monoposty fyzicky náročnější na řízení, což jsme chtěli."
"Ale s novými pravidly vždy přijdou nějaké zádrhely."
"Vrátily se nám nepopulární žraločí ploutve. To musíme včas řešit," souhlasí Angličan.
"Nová pravidla měla za úkol vyprodukovat vzrušující nové vozy, což nechceme pokazit nějakými drobnostmi."
Podobný názor má Brawn i na tzv. T-křídla.
"Všechno jsou to nechtěné následky nových pravidel. Postupem času budeme chtít vše pěkně vyžehlit, aby vozy vypadaly opravdu jako čisté závodní stroje."
"Také ale potřebujeme vědět, jak si na tom s novými vozy stojí jezdci. Jak dokáží mezi sebou bojovat. To je také velice důležitý element. Z perspektivy vozů je důležitá stabilita pravidel, takže nemůžeme očekávat žádné velké změny," pokračuje Brawn.
Ten také potvrdil, že chce podrobnou studii předjíždění tak, aby již dále nebyl potřebný systém DRS.
"Musíme se podrobně podívat na celé téma předjíždění v motorsportu. Osobně bych preferoval, kdyby k tomu docházelo přirozeně, než díky systému DRS."
"DRS ale bylo řešením situace, kterou jsme tu měli. Nemyslím si, že bysme měli spěchat. Potřebujeme najít dlouhodobé řešení," dodal Brawn.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.