Nový sportovní ředitel Formule 1 Ross Brawn chce řešit nepopulární žraločí ploutve, které se díky novým pravidlům vrátily do královny motorsportu. Podle Brawna je to nezamýšlený důsledek nových pravidel.
Dvaašedesátiletý Brit prozradil, že je spokojen s nárůstem rychlosti u nových vozů oproti svým předchůdcům, přiznává však, že žraločí ploutve a T-křídla jsou poněkud nešťastným řešením.
"S novými vozy a pravidly se potřebujeme zaměřit na to, jak vozy fungují a jaký efekt na ně mají žraločí ploutve," řekl Brawn.
"Monoposty vypadají lépe, jsou vzrušující a proporce vozu jsou lepší. Jsou o dost rychlejší, což je impozantní. Jezdci mi říkají, že jsou nové monoposty fyzicky náročnější na řízení, což jsme chtěli."
"Ale s novými pravidly vždy přijdou nějaké zádrhely."
"Vrátily se nám nepopulární žraločí ploutve. To musíme včas řešit," souhlasí Angličan.
"Nová pravidla měla za úkol vyprodukovat vzrušující nové vozy, což nechceme pokazit nějakými drobnostmi."
Podobný názor má Brawn i na tzv. T-křídla.
"Všechno jsou to nechtěné následky nových pravidel. Postupem času budeme chtít vše pěkně vyžehlit, aby vozy vypadaly opravdu jako čisté závodní stroje."
"Také ale potřebujeme vědět, jak si na tom s novými vozy stojí jezdci. Jak dokáží mezi sebou bojovat. To je také velice důležitý element. Z perspektivy vozů je důležitá stabilita pravidel, takže nemůžeme očekávat žádné velké změny," pokračuje Brawn.
Ten také potvrdil, že chce podrobnou studii předjíždění tak, aby již dále nebyl potřebný systém DRS.
"Musíme se podrobně podívat na celé téma předjíždění v motorsportu. Osobně bych preferoval, kdyby k tomu docházelo přirozeně, než díky systému DRS."
"DRS ale bylo řešením situace, kterou jsme tu měli. Nemyslím si, že bysme měli spěchat. Potřebujeme najít dlouhodobé řešení," dodal Brawn.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.