Nový sportovní ředitel Formule 1 Ross Brawn chce řešit nepopulární žraločí ploutve, které se díky novým pravidlům vrátily do královny motorsportu. Podle Brawna je to nezamýšlený důsledek nových pravidel.
Dvaašedesátiletý Brit prozradil, že je spokojen s nárůstem rychlosti u nových vozů oproti svým předchůdcům, přiznává však, že žraločí ploutve a T-křídla jsou poněkud nešťastným řešením.
"S novými vozy a pravidly se potřebujeme zaměřit na to, jak vozy fungují a jaký efekt na ně mají žraločí ploutve," řekl Brawn.
"Monoposty vypadají lépe, jsou vzrušující a proporce vozu jsou lepší. Jsou o dost rychlejší, což je impozantní. Jezdci mi říkají, že jsou nové monoposty fyzicky náročnější na řízení, což jsme chtěli."
"Ale s novými pravidly vždy přijdou nějaké zádrhely."
"Vrátily se nám nepopulární žraločí ploutve. To musíme včas řešit," souhlasí Angličan.
"Nová pravidla měla za úkol vyprodukovat vzrušující nové vozy, což nechceme pokazit nějakými drobnostmi."
Podobný názor má Brawn i na tzv. T-křídla.
"Všechno jsou to nechtěné následky nových pravidel. Postupem času budeme chtít vše pěkně vyžehlit, aby vozy vypadaly opravdu jako čisté závodní stroje."
"Také ale potřebujeme vědět, jak si na tom s novými vozy stojí jezdci. Jak dokáží mezi sebou bojovat. To je také velice důležitý element. Z perspektivy vozů je důležitá stabilita pravidel, takže nemůžeme očekávat žádné velké změny," pokračuje Brawn.
Ten také potvrdil, že chce podrobnou studii předjíždění tak, aby již dále nebyl potřebný systém DRS.
"Musíme se podrobně podívat na celé téma předjíždění v motorsportu. Osobně bych preferoval, kdyby k tomu docházelo přirozeně, než díky systému DRS."
"DRS ale bylo řešením situace, kterou jsme tu měli. Nemyslím si, že bysme měli spěchat. Potřebujeme najít dlouhodobé řešení," dodal Brawn.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.