Přestupová mašinérie se letos/loni netýkala pouze pilotů. V předních stájích se měnili i lidé na nejvyšších postech. To se týká i dnes již bývalého technického ředitele Pata Symondse, který opustil Williams v prosinci po vypršení smlouvy.
Dlouho to vypadalo, že Symondse nahradí Paddy Lowe od Stříbrných šípů, ten sice k Williamsu přešel, ale bude po boku Claire Williamsové šéfovat. U Mercedesu pak Lowea nahradil James Allison z Ferrari.
Přestože Symonds opustil Formuli 1 jako takovou, tak ho v paddocku budeme i nadále vídat, jelikož třiašedesátiletý Brit se stal čerstvou posilou komentátorského týmu stanice Sky Sports F1.
“Pat bude skvělou posilou do našeho týmu, díky němuž budeme bohatší o dalšího velmi zkušeného odborníka. Jeho znalosti a vášeň posunou naše analýzy o úroveň výše, posuneme tak divácký zážitek a fanoušci, kteří se zajímají o nová auta a regule si jistě přijdou na své,” řekl šéf společnosti Sky Sports F1 Martin Turner.
K celé situaci se vyjádřil i samotný Symonds: “Vždycky jsem byl fascinován úrovní přenosů stanice Sky. Vypadá to, že letos budeme mít pěkně divokou sezónu a já už se nemohu dočkat."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.