Renault se loni po převzetí Lotusu těžce trápil. Během celého roku tým dojel pouze třikrát na bodech, a tak bylo jasné, že si francouzská automobilka bude chtít letos spravit chuť.
Renault se během prvních dnů testů potýkal s všelijakými potížemi, ale včera během prapodivných testech na mokru už žlutočerné vozy normálně fungovaly a Hülkenberg s Palmerem dohromady odkroužili 90 kol, což je řadí hned za Ferrari a Haas.
Nyní je čas na bilancování prvního týdne a Joylon Palmer zatím nešetří chválou. Oproti loňsku se prý auto značně posunulo, ale pořád není jasné, jak si bude celkově vést. Napoví prý snad již druhé kolo testů, kdy týmy představí další vychytávky.
"Myslím si, že kvalita jízdy se razantně posunula a podařilo se nám vychytat spoustu nešvarů, které nás trápily loni. Navíc máme nyní lepší podmínky k tomu, abychom dohnali ztrátu. Loni to bylo náročné, ale nyní se sbíráme dohromady. Udělali jsme velký progres na voze a navíc celé vyvážení je mnohem více konzistentní. Vůz se tak dá ovládat pokaždé, když do něj vlezu a vím přesně, co mohu očekávat," okomentoval situaci Palmer.
"Zatím je pro nás vývoj věcí příjemným překvapením. Zatím ale stále nevíme, jak si v porovnání s konkurencí vlastně vedeme. Příští týden týmy představí nová vylepšení a uvidíme, jak se to vyvrbí. Musím ale říct, že se současnou formou můžeme být spokojeni," zakončil Brit.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.