Renault se loni po převzetí Lotusu těžce trápil. Během celého roku tým dojel pouze třikrát na bodech, a tak bylo jasné, že si francouzská automobilka bude chtít letos spravit chuť.
Renault se během prvních dnů testů potýkal s všelijakými potížemi, ale včera během prapodivných testech na mokru už žlutočerné vozy normálně fungovaly a Hülkenberg s Palmerem dohromady odkroužili 90 kol, což je řadí hned za Ferrari a Haas.
Nyní je čas na bilancování prvního týdne a Joylon Palmer zatím nešetří chválou. Oproti loňsku se prý auto značně posunulo, ale pořád není jasné, jak si bude celkově vést. Napoví prý snad již druhé kolo testů, kdy týmy představí další vychytávky.
"Myslím si, že kvalita jízdy se razantně posunula a podařilo se nám vychytat spoustu nešvarů, které nás trápily loni. Navíc máme nyní lepší podmínky k tomu, abychom dohnali ztrátu. Loni to bylo náročné, ale nyní se sbíráme dohromady. Udělali jsme velký progres na voze a navíc celé vyvážení je mnohem více konzistentní. Vůz se tak dá ovládat pokaždé, když do něj vlezu a vím přesně, co mohu očekávat," okomentoval situaci Palmer.
"Zatím je pro nás vývoj věcí příjemným překvapením. Zatím ale stále nevíme, jak si v porovnání s konkurencí vlastně vedeme. Příští týden týmy představí nová vylepšení a uvidíme, jak se to vyvrbí. Musím ale říct, že se současnou formou můžeme být spokojeni," zakončil Brit.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.