Renault se loni po převzetí Lotusu těžce trápil. Během celého roku tým dojel pouze třikrát na bodech, a tak bylo jasné, že si francouzská automobilka bude chtít letos spravit chuť.
Renault se během prvních dnů testů potýkal s všelijakými potížemi, ale včera během prapodivných testech na mokru už žlutočerné vozy normálně fungovaly a Hülkenberg s Palmerem dohromady odkroužili 90 kol, což je řadí hned za Ferrari a Haas.
Nyní je čas na bilancování prvního týdne a Joylon Palmer zatím nešetří chválou. Oproti loňsku se prý auto značně posunulo, ale pořád není jasné, jak si bude celkově vést. Napoví prý snad již druhé kolo testů, kdy týmy představí další vychytávky.
"Myslím si, že kvalita jízdy se razantně posunula a podařilo se nám vychytat spoustu nešvarů, které nás trápily loni. Navíc máme nyní lepší podmínky k tomu, abychom dohnali ztrátu. Loni to bylo náročné, ale nyní se sbíráme dohromady. Udělali jsme velký progres na voze a navíc celé vyvážení je mnohem více konzistentní. Vůz se tak dá ovládat pokaždé, když do něj vlezu a vím přesně, co mohu očekávat," okomentoval situaci Palmer.
"Zatím je pro nás vývoj věcí příjemným překvapením. Zatím ale stále nevíme, jak si v porovnání s konkurencí vlastně vedeme. Příští týden týmy představí nová vylepšení a uvidíme, jak se to vyvrbí. Musím ale říct, že se současnou formou můžeme být spokojeni," zakončil Brit.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.