Valtteri Bottas je nakonec výhercem jackpotu v podobě angažmá u Mercedesu po odchodu Nica Rosberga. Během tohoto týdne měl Fin možnost poprvé naskočit do nového W08 a prohnat ho na trati v Barceloně. Jízdy se mu povedly, ale jak se to má s týmem samotným?
"Každým dnem se s týmem cítím více a více ve své kůži. Už nyní mi to přijde přirozené. Například dnes ráno, když jsme spolu snídali, je to již pro mě normální, z čehož mám dobrý pocit."
"Samozřejmě je přede mnou pořád spousta práce. Změna týmu je o něco náročnější, než jsem si původně myslel, ale zase to není nic, co by nešlo překonat. Dá se tomu přizpůsobit a já na tom pracoval hned od té chvíle, co to bylo oznámeno, abych si všechny věci osahal a to je také důvod, proč zatím vše klape."
"Jsem si jistý, že příští týden uděláme ještě větší posun a navíc je ještě dostatek času před Melbourne, takže pojedu zpátky do továrny a budu moci ladit detaily s inženýry. Jsem si jistý, že před VC Austrálie již budu u Mercedesu jako ryba ve vodě."
Na otázku, jaké jsou vlastně ty nejzásadnější rozdíly mezi prací v Mercedesu a Williamsu, na které si během testů musel zvykat, finský pilot odpověděl: "Není to jen o tomto týdnu, ale už když jsem byl v továrně, tak jsem si začal uvědomovat určité rozdíly. Například způsob, jakým tam lidi přistupují k banalitám, jako jsou menší mítinky apod. Trochu jinak také pracují na sestavování samotného vozu. Dalším rozdílem je například komunikace na trati, musím to ještě doladit, aby vše perfektně fungovalo. Zabere to ale ještě nějaký čas. Poslední věcí jsou pak jména. (smích) V Brackley pracuje více jak 800 lidí."
Nakonec přišla řeč i na týmového kolegu Lewise Hamiltona. "On je součástí týmu již nějaký ten pátek, takže přesně ví, jak vše funguje. Například říkal, že nová auta se chovají velmi podobně jako ta stará, samozřejmě ale mají lepší grip a jsou větší. Jsem ale rád, že jsem se k týmu připojil právě letos, kdy přicházejí změny.
Fin nakonec dodává, že už se těší, až se bude moci něco od Hamiltona přiučit. "Když máte nového parťáka, tak se od něj vždycky můžete něco naučit. A je jasné, že právě Lewise budu velmi intenzivně sledovat. Byla by blbost, kdybych to neudělal. Jsou tu ale i další lidé, kteří jsou opravdu chytří a od nich si toho mohu také hodně odnést."
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.