Valtteri Bottas je nakonec výhercem jackpotu v podobě angažmá u Mercedesu po odchodu Nica Rosberga. Během tohoto týdne měl Fin možnost poprvé naskočit do nového W08 a prohnat ho na trati v Barceloně. Jízdy se mu povedly, ale jak se to má s týmem samotným?
"Každým dnem se s týmem cítím více a více ve své kůži. Už nyní mi to přijde přirozené. Například dnes ráno, když jsme spolu snídali, je to již pro mě normální, z čehož mám dobrý pocit."
"Samozřejmě je přede mnou pořád spousta práce. Změna týmu je o něco náročnější, než jsem si původně myslel, ale zase to není nic, co by nešlo překonat. Dá se tomu přizpůsobit a já na tom pracoval hned od té chvíle, co to bylo oznámeno, abych si všechny věci osahal a to je také důvod, proč zatím vše klape."
"Jsem si jistý, že příští týden uděláme ještě větší posun a navíc je ještě dostatek času před Melbourne, takže pojedu zpátky do továrny a budu moci ladit detaily s inženýry. Jsem si jistý, že před VC Austrálie již budu u Mercedesu jako ryba ve vodě."
Na otázku, jaké jsou vlastně ty nejzásadnější rozdíly mezi prací v Mercedesu a Williamsu, na které si během testů musel zvykat, finský pilot odpověděl: "Není to jen o tomto týdnu, ale už když jsem byl v továrně, tak jsem si začal uvědomovat určité rozdíly. Například způsob, jakým tam lidi přistupují k banalitám, jako jsou menší mítinky apod. Trochu jinak také pracují na sestavování samotného vozu. Dalším rozdílem je například komunikace na trati, musím to ještě doladit, aby vše perfektně fungovalo. Zabere to ale ještě nějaký čas. Poslední věcí jsou pak jména. (smích) V Brackley pracuje více jak 800 lidí."
Nakonec přišla řeč i na týmového kolegu Lewise Hamiltona. "On je součástí týmu již nějaký ten pátek, takže přesně ví, jak vše funguje. Například říkal, že nová auta se chovají velmi podobně jako ta stará, samozřejmě ale mají lepší grip a jsou větší. Jsem ale rád, že jsem se k týmu připojil právě letos, kdy přicházejí změny.
Fin nakonec dodává, že už se těší, až se bude moci něco od Hamiltona přiučit. "Když máte nového parťáka, tak se od něj vždycky můžete něco naučit. A je jasné, že právě Lewise budu velmi intenzivně sledovat. Byla by blbost, kdybych to neudělal. Jsou tu ale i další lidé, kteří jsou opravdu chytří a od nich si toho mohu také hodně odnést."
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.