Valtteri Bottas je nakonec výhercem jackpotu v podobě angažmá u Mercedesu po odchodu Nica Rosberga. Během tohoto týdne měl Fin možnost poprvé naskočit do nového W08 a prohnat ho na trati v Barceloně. Jízdy se mu povedly, ale jak se to má s týmem samotným?
"Každým dnem se s týmem cítím více a více ve své kůži. Už nyní mi to přijde přirozené. Například dnes ráno, když jsme spolu snídali, je to již pro mě normální, z čehož mám dobrý pocit."
"Samozřejmě je přede mnou pořád spousta práce. Změna týmu je o něco náročnější, než jsem si původně myslel, ale zase to není nic, co by nešlo překonat. Dá se tomu přizpůsobit a já na tom pracoval hned od té chvíle, co to bylo oznámeno, abych si všechny věci osahal a to je také důvod, proč zatím vše klape."
"Jsem si jistý, že příští týden uděláme ještě větší posun a navíc je ještě dostatek času před Melbourne, takže pojedu zpátky do továrny a budu moci ladit detaily s inženýry. Jsem si jistý, že před VC Austrálie již budu u Mercedesu jako ryba ve vodě."
Na otázku, jaké jsou vlastně ty nejzásadnější rozdíly mezi prací v Mercedesu a Williamsu, na které si během testů musel zvykat, finský pilot odpověděl: "Není to jen o tomto týdnu, ale už když jsem byl v továrně, tak jsem si začal uvědomovat určité rozdíly. Například způsob, jakým tam lidi přistupují k banalitám, jako jsou menší mítinky apod. Trochu jinak také pracují na sestavování samotného vozu. Dalším rozdílem je například komunikace na trati, musím to ještě doladit, aby vše perfektně fungovalo. Zabere to ale ještě nějaký čas. Poslední věcí jsou pak jména. (smích) V Brackley pracuje více jak 800 lidí."
Nakonec přišla řeč i na týmového kolegu Lewise Hamiltona. "On je součástí týmu již nějaký ten pátek, takže přesně ví, jak vše funguje. Například říkal, že nová auta se chovají velmi podobně jako ta stará, samozřejmě ale mají lepší grip a jsou větší. Jsem ale rád, že jsem se k týmu připojil právě letos, kdy přicházejí změny.
Fin nakonec dodává, že už se těší, až se bude moci něco od Hamiltona přiučit. "Když máte nového parťáka, tak se od něj vždycky můžete něco naučit. A je jasné, že právě Lewise budu velmi intenzivně sledovat. Byla by blbost, kdybych to neudělal. Jsou tu ale i další lidé, kteří jsou opravdu chytří a od nich si toho mohu také hodně odnést."
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.