Ferrari je zatím dle McLarenu překvapením letošních předsezónních testů v Barceloně.
Zatímco Mercedes doposud stanovoval laťku, tak silná forma Ferrari, kterou podtrhl vítězstvím ve druhém a čtvrtém dni testů Kimi Räikkönen, může naznačovat, že by italský tým mohla čekat lepší sezona než ta v roce 2016, která byla zklamáním. Závodním ředitel McLarenu Eric Boullier řekl, že forma Ferrari byla tím, co ho na testech zaujalo, tedy samozřejmě po počátečních problémech jejich pohonné jednotky Honda.
Když byl Boullier dotázán, jak vidí formu rivalů svého týmu, tak vtipně reagoval: "O něco rychlejší než my... Samozřejmě je těžké říci, protože nevíme množství paliva, neznáte zvláště motor, kolikrát musíte podřadit v rychlé zatáčce, samozřejmě. Ale kdybych mohl říci, tak překvapivé je Ferrari, lidé nevěřili, že bude stíhat časy Mercedesů."
"Red Bull je o něco pozadu, ale nikdy nevíte množství paliva. Každý má svá tajemství, každý mění své plány, i mezi týmy se snažíme zjistit a roztřídit, kdo co dělá. Není to lehké. Testy příští týden toho o výkonnosti prozradí trochu více, ale určitě si budeme muset počkat do Austrálie."
Zatímco nepovedený start Hondy s novou pohonnou jednotkou pokazil McLarenu testovací týden, tak Boullier prozradil, že zaznamenali pozitivní náznaky ohledně výkonnosti šasi jejich MCL32. Nové šasi nazval jako "vlastně docela dobré". Nejlepší čas McLarenu zajel Fernando Alonso ve středu s časem 1:22,598 min a Stoffel Vandoorne dnes časem 1:22,576 min. Oba dva tyto časy zajeli na ultra měkké sadě pneumatik Pirelli. Nejrychlejší čas na této sadě ale drží Valtteri Bottas, když byl o 2,893 s rychlejší než Španěl.
"Je jasné, že kdekoliv na světě i v perfektním autě, pokud pojedete na limitu, tak budete mít nedotáčivost, přetáčivost nebo něco takového. Ale hádám, že alespoň co se šasi týče, tak si oba jezdci neztěžují a cítí, že základ šasi je dobrý. Bude tu vyšší stupeň vývoje, zvláště na začátku sezony. Očekávám, že většina týmů přiveze do Austrálie takřka nová auta, takže minimálně základ je dobrý, platforma je dobrá a my kolem ní můžeme vyvíjet, což je dobré."
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.