Ferrari je zatím dle McLarenu překvapením letošních předsezónních testů v Barceloně.
Zatímco Mercedes doposud stanovoval laťku, tak silná forma Ferrari, kterou podtrhl vítězstvím ve druhém a čtvrtém dni testů Kimi Räikkönen, může naznačovat, že by italský tým mohla čekat lepší sezona než ta v roce 2016, která byla zklamáním. Závodním ředitel McLarenu Eric Boullier řekl, že forma Ferrari byla tím, co ho na testech zaujalo, tedy samozřejmě po počátečních problémech jejich pohonné jednotky Honda.
Když byl Boullier dotázán, jak vidí formu rivalů svého týmu, tak vtipně reagoval: "O něco rychlejší než my... Samozřejmě je těžké říci, protože nevíme množství paliva, neznáte zvláště motor, kolikrát musíte podřadit v rychlé zatáčce, samozřejmě. Ale kdybych mohl říci, tak překvapivé je Ferrari, lidé nevěřili, že bude stíhat časy Mercedesů."
"Red Bull je o něco pozadu, ale nikdy nevíte množství paliva. Každý má svá tajemství, každý mění své plány, i mezi týmy se snažíme zjistit a roztřídit, kdo co dělá. Není to lehké. Testy příští týden toho o výkonnosti prozradí trochu více, ale určitě si budeme muset počkat do Austrálie."
Zatímco nepovedený start Hondy s novou pohonnou jednotkou pokazil McLarenu testovací týden, tak Boullier prozradil, že zaznamenali pozitivní náznaky ohledně výkonnosti šasi jejich MCL32. Nové šasi nazval jako "vlastně docela dobré". Nejlepší čas McLarenu zajel Fernando Alonso ve středu s časem 1:22,598 min a Stoffel Vandoorne dnes časem 1:22,576 min. Oba dva tyto časy zajeli na ultra měkké sadě pneumatik Pirelli. Nejrychlejší čas na této sadě ale drží Valtteri Bottas, když byl o 2,893 s rychlejší než Španěl.
"Je jasné, že kdekoliv na světě i v perfektním autě, pokud pojedete na limitu, tak budete mít nedotáčivost, přetáčivost nebo něco takového. Ale hádám, že alespoň co se šasi týče, tak si oba jezdci neztěžují a cítí, že základ šasi je dobrý. Bude tu vyšší stupeň vývoje, zvláště na začátku sezony. Očekávám, že většina týmů přiveze do Austrálie takřka nová auta, takže minimálně základ je dobrý, platforma je dobrá a my kolem ní můžeme vyvíjet, což je dobré."
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.