Ferrari je zatím dle McLarenu překvapením letošních předsezónních testů v Barceloně.
Zatímco Mercedes doposud stanovoval laťku, tak silná forma Ferrari, kterou podtrhl vítězstvím ve druhém a čtvrtém dni testů Kimi Räikkönen, může naznačovat, že by italský tým mohla čekat lepší sezona než ta v roce 2016, která byla zklamáním. Závodním ředitel McLarenu Eric Boullier řekl, že forma Ferrari byla tím, co ho na testech zaujalo, tedy samozřejmě po počátečních problémech jejich pohonné jednotky Honda.
Když byl Boullier dotázán, jak vidí formu rivalů svého týmu, tak vtipně reagoval: "O něco rychlejší než my... Samozřejmě je těžké říci, protože nevíme množství paliva, neznáte zvláště motor, kolikrát musíte podřadit v rychlé zatáčce, samozřejmě. Ale kdybych mohl říci, tak překvapivé je Ferrari, lidé nevěřili, že bude stíhat časy Mercedesů."
"Red Bull je o něco pozadu, ale nikdy nevíte množství paliva. Každý má svá tajemství, každý mění své plány, i mezi týmy se snažíme zjistit a roztřídit, kdo co dělá. Není to lehké. Testy příští týden toho o výkonnosti prozradí trochu více, ale určitě si budeme muset počkat do Austrálie."
Zatímco nepovedený start Hondy s novou pohonnou jednotkou pokazil McLarenu testovací týden, tak Boullier prozradil, že zaznamenali pozitivní náznaky ohledně výkonnosti šasi jejich MCL32. Nové šasi nazval jako "vlastně docela dobré". Nejlepší čas McLarenu zajel Fernando Alonso ve středu s časem 1:22,598 min a Stoffel Vandoorne dnes časem 1:22,576 min. Oba dva tyto časy zajeli na ultra měkké sadě pneumatik Pirelli. Nejrychlejší čas na této sadě ale drží Valtteri Bottas, když byl o 2,893 s rychlejší než Španěl.
"Je jasné, že kdekoliv na světě i v perfektním autě, pokud pojedete na limitu, tak budete mít nedotáčivost, přetáčivost nebo něco takového. Ale hádám, že alespoň co se šasi týče, tak si oba jezdci neztěžují a cítí, že základ šasi je dobrý. Bude tu vyšší stupeň vývoje, zvláště na začátku sezony. Očekávám, že většina týmů přiveze do Austrálie takřka nová auta, takže minimálně základ je dobrý, platforma je dobrá a my kolem ní můžeme vyvíjet, což je dobré."
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.