Renault bude muset ještě před Grand Prix v Austrálii změnit svoje zadní přítlačné křídlo. Podle FIA totiž pilíř, který toto křídlo podpírá, může odporovat technickým regulím.
Konkurence se nad designem pilíře, který podpírá zadní přítlačné křídlo, pozastavovala hned po prezentaci vozu minulý týden. Problém je, že tento pilíř se k zadnímu přítlačnému křídlu nepřipojuje v jeho hlavní části, ale v části, kde dochází k aktivaci DRS.
Podle článku 3.9.6 technických regulí však musí podpěra zadního přítlačného křídla navazovat na křídlo v místě jeho hlavní části - ta je definovaná v článku 3.9.1. Týmy se však z aerodynamických důvodů snaží toto napojení posouvat čím dál tím víc dopředu.
Za předchozích pravidel bylo nejobvyklejší, že byl pilíř přichycen ke spodní straně hlavní části zadního křídla. Tím mu dodával pevnost - typickým příkladem byl Mercedes. Ostatní, jmenujme například Red Bull nebo Ferrari, se snažili vylepšit aerodynamickou účinnost tím, že pilíř končil jakoby zavěšen na horní straně křídla. Toto řešení je obvyklé například na vozech LMP1 v Le Mans.
Renault letos ale šel ještě dál, když pilíř uchytil přímo na spouštěcí systém DRS. Podle argumentace francouzského týmu to bylo legální, protože "malé části sloužící k ovládání [DRS] mohou být na křídle upevněny".
Jenže podle ostatních týmů se rozhodně nejednalo o "malou" část. Tento názor teď podpořila i FIA. Podle dostupných informací bylo Renaultu doporučeno, aby tuto oblast upravil tak, aby opravdu navazovala na hlavní část zadního křídla. Změny navíc má stihnout do Melbourne.
Řešení Renaultu mělo tu výhodu, že mohlo potenciálně zvyšovat účinek systému DRS. Podle některých konkurenčních týmů, které nebyly řešením Renaultu tolik rozrušeny, by však navýšení účinku DRS bylo zanedbatelné.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.