Po nějakých pěti letech se opět na scénu vracejí žraločí ploutve. Bohužel se nesetkávají s úplně pozitivními ohlasy fanoušků, jelikož na autech prostě nevypadají úplně vkusně. Stejně to vidí i šéf Red Bullu, který doufá, že brzy z aut zmizí.
Aerodynamická vychytávka v podobě žraločí ploutve byla ve Formuli 1 naposledy v sezóně 2011. Nové technické regule znovu povolují její užití a všechny týmy po ní letos sáhli a to se negativně projevilo na estetické stránce nových, robustnějších monopostů.
"Nové vozy vypadají skvěle, to jediné, co jim ubírá na kráse, jsou žraločí ploutve. My jsme vznesli vůči tomu námitku již loni na mítinku Strategické skupiny F1 a chtěli jsme, aby se tento prvek do F1 nevracel, jelikož jeho reálný přínos je marginální. Z estetických důvodů jsme ho tak chtěli odebrat," řekl šéf rakouské stáje.
"Šlo to dokonce ke Komisi F1, ale bylo to zamítnuto, jelikož většina týmů hlasovala proti. Doufám, že příští rok tomu bude jinak. Auta jsou fakt krásná a je škoda, že tu kvůli díře v pravidlech tu znovu máme žraločí ploutve," pokračoval Horner.
Někoho by možná napadlo, že by z absence žraločích ploutví Red Bull mohl nějakým způsobem benefitovat. Horner tuto myšlenku dle očekávání zamítá. Prý jde vyloženě o estetický neduh.
"To je taková ta typická paranoia ve Formuli 1. Pokud se zeptáte našich odborníků na aerodynamiku, tak ti by si ploutve nejraději nechali. Nová auta by ale vypadala lépe bez nich a samotný vzhled nemůžeme ignorovat," zakončil Horner.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.
Integrace Carlose Sainze do týmu Williams probíhá hladce. James Vowles, šéf týmu, popisuje Španěla jako „bojovník poslaný z nebe“ díky jeho pracovní morálce, která skvěle zapadá do hodnot týmu.
Juki Cunoda se podělil o překvapivý moment, kdy mu Red Bull oznámil, že prohrál v závodě o post týmového kolegy Maxe Verstappena s Liamem Lawsonem.
Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.
Lewis Hamilton má za sebou první dva tréninky na Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari. Po slabším výkonu v prvním tréninku se Hamilton v druhém zlepšil a zajel pátý nejlepší čas. Vasseur klade důraz na Hamiltonovu integraci do týmu.
Lewis Hamilton měl náročný debut za Ferrari během Velké ceny Austrálie. Jeho příchod k týmu z Maranella se stal hlavním tématem víkendu na trati v Albert Parku.
Charles Leclerc zajel v druhém pátečním tréninku na Velkou cenu Austrálie nejrychlejší čas, čímž předstihl oba jezdce McLarenu. Trénink byl plný zajímavých momentů, které naznačují vyrovnaný boj a nepředvídatelný vývoj celého víkendu.