Po nějakých pěti letech se opět na scénu vracejí žraločí ploutve. Bohužel se nesetkávají s úplně pozitivními ohlasy fanoušků, jelikož na autech prostě nevypadají úplně vkusně. Stejně to vidí i šéf Red Bullu, který doufá, že brzy z aut zmizí.
Aerodynamická vychytávka v podobě žraločí ploutve byla ve Formuli 1 naposledy v sezóně 2011. Nové technické regule znovu povolují její užití a všechny týmy po ní letos sáhli a to se negativně projevilo na estetické stránce nových, robustnějších monopostů.
"Nové vozy vypadají skvěle, to jediné, co jim ubírá na kráse, jsou žraločí ploutve. My jsme vznesli vůči tomu námitku již loni na mítinku Strategické skupiny F1 a chtěli jsme, aby se tento prvek do F1 nevracel, jelikož jeho reálný přínos je marginální. Z estetických důvodů jsme ho tak chtěli odebrat," řekl šéf rakouské stáje.
"Šlo to dokonce ke Komisi F1, ale bylo to zamítnuto, jelikož většina týmů hlasovala proti. Doufám, že příští rok tomu bude jinak. Auta jsou fakt krásná a je škoda, že tu kvůli díře v pravidlech tu znovu máme žraločí ploutve," pokračoval Horner.
Někoho by možná napadlo, že by z absence žraločích ploutví Red Bull mohl nějakým způsobem benefitovat. Horner tuto myšlenku dle očekávání zamítá. Prý jde vyloženě o estetický neduh.
"To je taková ta typická paranoia ve Formuli 1. Pokud se zeptáte našich odborníků na aerodynamiku, tak ti by si ploutve nejraději nechali. Nová auta by ale vypadala lépe bez nich a samotný vzhled nemůžeme ignorovat," zakončil Horner.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.