Fernando Alonso věří, že je pro media velmi jednoduché najít parallelu mezi dnešními problémy Hondy v prvním testovacím dnu a jejich trápením v roce 2015.
Dnes dopoledne Španěl zvládl jen jedno kolo, když měl problémy s prosakujícím olejem. Na konci prvního dne měl nový MCL32 na svém kontě pouhých 29 barcelonských okruhů. Když vezmeme, že nespolehlivost byla jedním z hlavních faktorů Hondy při jejím návratu do F1 v roce 2015, tak Alonso trvá na tom, že pondělní problémy Hondy, které byly navíc dle týmu velmi zarážející vzhledem k bezproblémovému filmovacímu dni, by neměly být spojovány s problémy týmu v předchozích sezonách.
"Je velmi šťavnaté po těch dvou letech, které jsme měli s tolika problémy, že začnete třetí rok a po prvním kole jsme museli měnit pohonnou jednotku. Je to velice jednoduchý nadpis. Ale nemůžeme do toho být zataženi na základě frustrace, kterou máme - fanoušci, sponzoři, mechanici, inženýři, kteří pracovali čtyři nebo pět měsíců," začíná Fernando Alonso.
"Auto přijelo v 1 ráno v sobotu, v neděli jsme měli filmovací den. Takže nikdo není rád, že jsme ztratili jeden den a nikdo také nezakrývá svoji frustraci. Je zde nekonečné množství věcí, které je třeba otestovat. Nemohli jsme to udělat. Bez zakrývání, musíme zůstat klidní. Testovat se bude 8 dní, takže dělejme závěr až poté. Doufejme, že budou lepší než po dnešku," řekl Španěl.
Eric Boullier, šéf týmu McLaren, přiznal, že byl Alonso frustrovaný ztrátou času během dopoledne a nemožnosti vyjet na trať. Jezdec však hledá i pozitiva. Honda se svoji inovovanou pohonnou jednotkou doufala ve velké zisky. Navíc dvojnásobný mistr světa, Fernando Alonso, vstupuje do svého posledního roku z tříletého kontraktu s týmem a chtěl by zase jednou bojovat o vítězství a titul.
"Je to první den testů, takže nemáte zase až takové obavy a nejste z toho tak vzrušení. I když jste ve velmi dobré nebo velmi špatné pozici, tak je tu ještě dlouhá cesta, kterou musíte ujít. Jak jsem řekl, zklamání. Tři měsíce jste pracovali na vaší fyzičce, na simulátoru, na závazcích ke sponzorům, představení auta. Teď přijedete na dráhu, zajedete instalační kolo, něco se rozbije a vy ztratíte den.
Čas je letos velmi důležitý. S novými pravidly, novými pneumatikami a množstvím informací, které potřebujeme za krátký čas získat. Po jezdecké stránce musíte najít vaše limity, musíte najít svůj jezdecký styl, který bude sedět tomuto autu a těmto gumám. Musíte se skamarádit s volantem, startovacími procedurami, pit-stopy, mnoha věcmi, které jsou letos odlišné, kvůli pneumatikám a velikosti auta. Je jasné, že pro mě je jeden den pryč," zakončil Španěl.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.