Fernando Alonso věří, že je pro media velmi jednoduché najít parallelu mezi dnešními problémy Hondy v prvním testovacím dnu a jejich trápením v roce 2015.
Dnes dopoledne Španěl zvládl jen jedno kolo, když měl problémy s prosakujícím olejem. Na konci prvního dne měl nový MCL32 na svém kontě pouhých 29 barcelonských okruhů. Když vezmeme, že nespolehlivost byla jedním z hlavních faktorů Hondy při jejím návratu do F1 v roce 2015, tak Alonso trvá na tom, že pondělní problémy Hondy, které byly navíc dle týmu velmi zarážející vzhledem k bezproblémovému filmovacímu dni, by neměly být spojovány s problémy týmu v předchozích sezonách.
"Je velmi šťavnaté po těch dvou letech, které jsme měli s tolika problémy, že začnete třetí rok a po prvním kole jsme museli měnit pohonnou jednotku. Je to velice jednoduchý nadpis. Ale nemůžeme do toho být zataženi na základě frustrace, kterou máme - fanoušci, sponzoři, mechanici, inženýři, kteří pracovali čtyři nebo pět měsíců," začíná Fernando Alonso.
"Auto přijelo v 1 ráno v sobotu, v neděli jsme měli filmovací den. Takže nikdo není rád, že jsme ztratili jeden den a nikdo také nezakrývá svoji frustraci. Je zde nekonečné množství věcí, které je třeba otestovat. Nemohli jsme to udělat. Bez zakrývání, musíme zůstat klidní. Testovat se bude 8 dní, takže dělejme závěr až poté. Doufejme, že budou lepší než po dnešku," řekl Španěl.
Eric Boullier, šéf týmu McLaren, přiznal, že byl Alonso frustrovaný ztrátou času během dopoledne a nemožnosti vyjet na trať. Jezdec však hledá i pozitiva. Honda se svoji inovovanou pohonnou jednotkou doufala ve velké zisky. Navíc dvojnásobný mistr světa, Fernando Alonso, vstupuje do svého posledního roku z tříletého kontraktu s týmem a chtěl by zase jednou bojovat o vítězství a titul.
"Je to první den testů, takže nemáte zase až takové obavy a nejste z toho tak vzrušení. I když jste ve velmi dobré nebo velmi špatné pozici, tak je tu ještě dlouhá cesta, kterou musíte ujít. Jak jsem řekl, zklamání. Tři měsíce jste pracovali na vaší fyzičce, na simulátoru, na závazcích ke sponzorům, představení auta. Teď přijedete na dráhu, zajedete instalační kolo, něco se rozbije a vy ztratíte den.
Čas je letos velmi důležitý. S novými pravidly, novými pneumatikami a množstvím informací, které potřebujeme za krátký čas získat. Po jezdecké stránce musíte najít vaše limity, musíte najít svůj jezdecký styl, který bude sedět tomuto autu a těmto gumám. Musíte se skamarádit s volantem, startovacími procedurami, pit-stopy, mnoha věcmi, které jsou letos odlišné, kvůli pneumatikám a velikosti auta. Je jasné, že pro mě je jeden den pryč," zakončil Španěl.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.