Dnes představí své vozy poslední tří stáje, a to konkrétně Red Bull Racing, Toro Rosso a Haas. Americká stáj by svůj monopost měla představit po obědě. Toro Rosso pak v šest hodin večer. Red Bull své vozy ukáže někdy během dne.
Čas si prozatím můžeme zkrátit některými dosavadními poznatky, které o novém monopostu máme. Je známý například název vozu, který bude pokračovat v tradiční linii stáje nápojového gigantu. Nový vůz se tedy bude jmenovat RB13, kdy třináctka odkazuje na délku historie stáje v F1.
Dále známe i sestavu pilotů, která se oproti loňsku nemění. Opět se tedy dočkáme sympatického Ricciarda a agresivní mladé pušky Verstappena. Po odchodu Rosberga a dalších přestupových machinacích se dá říci, že právě sestava Red Bullu bude patřit k papírově velmi silným. Na tento fakt poukázal i šéf stáje Christian Horner, který si myslí, že kvalitní soupiska by mohla zásadně pomoci Red Bullu v souboji o titul.
pic.twitter.com/UkNRQ2sj8T
— Red Bull Racing (@redbullracing) February 25, 2017
Přesně tak, Red Bull se v posledních týdnech netají svými ambicemi. Jejich dodavatel motorů, francouzská automobilka Renault, prý udělal velký pokrok. "Pokud by se výkonnostní deficit pohonné jednotky rakouské stáje a Mercedesu dostal na hranici 3 %, tak by mohl začít rovnocenný boj," řekl Horner před pár týdny pro Motorsport. Stejného názoru je i odborný poradce stáje doktor Helmut Marko, který pro holandskou televizi řekl, že věří v boj o titul a označil nový monopost za "sexy".
Vzhled nového vozu si chválí též šéf stáje, ten se navíc odkazoval na jedno pořekadlo: "Co dobře vypadá, také dobře funguje," řekl Horner v jednom z rozhovorů.
Sice ještě nevíme, jak nový vůz bude vypadat, ale dle uveřejněných fotek overalů se dá odhadovat, že žádné divoké změny barev neuvidíme. Rozhodně ne v té podobě, jako tomu je u nového McLarenu. RB13 se tedy s největší pravděpodobností bude držet matného designu, který stáj ukázala již loni.
Trochu jinak je tomu ale u italské juniorky Toro Rosso. Dle některých spekulací to vypadá, že by stáj z Faenzy mohla změnit kabátek. Hovoří se o designu plechovky lehkého Red Bullu, tedy světle modré.
Fresh lids, fresh threads! ??The 2017 overalls for @danielricciardo and @Max33Verstappen #givesyouwings pic.twitter.com/nSTTOCDBwd
— Red Bull Racing (@redbullracing) February 25, 2017
Red Bull svůj vůz ukazuje v minutovém videu. Barvy zůstávají a rakouský tým nakonec sáhl po tradiční "velké" žraločí ploutvy. Mercedes tedy zůstává jedinou stájí, která tuto komponentu řešila jinak.
Break with tradition, #breaksuperstition ?The #RB13 ??https://t.co/LP557OOSVb pic.twitter.com/KnojYm9LPA
— Red Bull Racing (@redbullracing) February 26, 2017Zde již máme fotku samotného monopostu. Max Verstappen jej okomentoval následovně: "Auto vypadá fakt agresivně, nyní jen doufejme, že bude ještě dostatečně rychlé. Na tuto odpověď si ale budeme muset ještě chvíli počkat." Stájový kolega Ricciardo dodal: "Je opravdu nádherné, vypadá velmi uhlazeně. Takhle vždycky vypadají ty nejrychlejší auta světa. Přesně takhle na mě náš vůz působí."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.