Šéfinženýr McLarenu Peter Prodromou je překvapen křidélkem ve tvaru písmene T, které poprvé ukázal při prezentaci nového vozu Mercedes. Podobnou vychytávku má na svém voze i nové Ferrari. Ale Právě W08 je autem, které se šéfinženýrovi z Wokingu líbí nejvíce.
Na novém Mercedesu je prý vidět, že do jeho vývoje bylo investováno obrovské množství času. Tento fakt dojde i běžnému lajkovi, nové W08 prostě na první pohled vypadá ladně a na rozdíl od většiny doposud představených mašin, na kterých zle vždy nalézt nějakou chybku na kráse - ať už se jedná o ne úplně atraktivní nos, či často kritizovanou žraločí ploutev.
"Jednou z oblastí, o které mnoho lidí v rámci nových technických pravidel nepřemýšlelo, je křidélko ve tvaru písmene T. V současné době tuto komponentu analyzujeme," analyzuje situaci šéfinženýr z Wokingu.
"Mercedes je tedy tím autem, které mě zatím nejvíce zaujalo. Je vidět, že Stříbrné šípy investovaly spoustu času do vývoje. Jejich auto prostě vyčnívá. Co se ale týče nějakých převratných změn, tak nikdo neukázal nic zásadního," pochválil Peter Prodromou Mercedes W08.
Prodromou také hovořil o novém MCL32, nad jehož filozofií prý tým strávil spoustu hodin navrhováním. "Hodně času jsme investovali do samotného definování konceptu našeho auta. Na tomto projektu jsme pracovali dobrých 18 měsíců. Většinu času zabralo přemýšlení nad dobrým základem, z kterého náš vůz vychází. V současné chvíli jsme v pozici, kdy jsme dokázali díky novým pravidlům zlepšit svou formu. Teď bude důležité vše správně aplikovat a využít našich poznatků."
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.