O víkendu jsme vám přinesli prohlášení Lewise Hamiltona, kde si trojnásobný mistr světa stěžuje na praktiky sdílení dat mezi piloty. Následně se Brit stal terčem kritiky, jelikož ve svých začátcích tyto data rád využíval proti Alonsovi, který se nyní k celé kauze vyjdářil.
V rámci tiskové konference po představení nového oranžového monopostu MCL32, byl rodák z Asturie požádán o vyjádření ke kauze ohledně sdílení informací. Alonso pro španělský magazín SOYMOTOR řekl: "Lewis již mnohokrát veřejně řekl, že se z dat, které měl Mercedes k dispozici, hodně naučí. Právě Mercedes patří mezi jeden z týmů, které na datech inženýrů staví a snaží se díky nim pomoci pilotům. Proto si myslím, že to, co řekl, je prostě divné. Kdyby možná více sledoval to, co dělá Rosberg, tak by nakonec vyhrál titul."
Právě Alonso byl týmovým parťákem Lewise Hamiltona v jeho debutové sezóně přesně před deseti lety. Tenkrát se očekávalo, že čerstvý dvojnásobný mistr světa mladou britskou pušku smázne, ale realita byla naprosto jiná. Vyhrocené finále nakonec nejlépe zvládl Kimi Räikkönen, tedy i díky velké dávce štěstí, jelikož v té době vedoucí muž pořadí Hamilton měl v posledním závodě problém s převodovkou.
Krom Alonsa dostal podobnou otázku i Valtteri Bottas, který je u Stříbrných šípů nováčkem. Finský pilot, který odjezdil poslední čtyři roky za Williams, řekl, že se sdílením dat nemá žádný problém. Zde se není čemu divit, právě Fin potřebuje co nejvíce relevantních informací o novém vozu.
"Každý pilot samozřejmě částečně myslí jen na sebe, ale vždy je třeba se snažit, aby se posouval i celý tým. Pokud bych měl data, díky kterým budu rychlejší, tak nemám jediný problém s tím, že bych se o ně podělil," okomentoval situaci finský závodník.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.