O víkendu jsme vám přinesli prohlášení Lewise Hamiltona, kde si trojnásobný mistr světa stěžuje na praktiky sdílení dat mezi piloty. Následně se Brit stal terčem kritiky, jelikož ve svých začátcích tyto data rád využíval proti Alonsovi, který se nyní k celé kauze vyjdářil.
V rámci tiskové konference po představení nového oranžového monopostu MCL32, byl rodák z Asturie požádán o vyjádření ke kauze ohledně sdílení informací. Alonso pro španělský magazín SOYMOTOR řekl: "Lewis již mnohokrát veřejně řekl, že se z dat, které měl Mercedes k dispozici, hodně naučí. Právě Mercedes patří mezi jeden z týmů, které na datech inženýrů staví a snaží se díky nim pomoci pilotům. Proto si myslím, že to, co řekl, je prostě divné. Kdyby možná více sledoval to, co dělá Rosberg, tak by nakonec vyhrál titul."
Právě Alonso byl týmovým parťákem Lewise Hamiltona v jeho debutové sezóně přesně před deseti lety. Tenkrát se očekávalo, že čerstvý dvojnásobný mistr světa mladou britskou pušku smázne, ale realita byla naprosto jiná. Vyhrocené finále nakonec nejlépe zvládl Kimi Räikkönen, tedy i díky velké dávce štěstí, jelikož v té době vedoucí muž pořadí Hamilton měl v posledním závodě problém s převodovkou.
Krom Alonsa dostal podobnou otázku i Valtteri Bottas, který je u Stříbrných šípů nováčkem. Finský pilot, který odjezdil poslední čtyři roky za Williams, řekl, že se sdílením dat nemá žádný problém. Zde se není čemu divit, právě Fin potřebuje co nejvíce relevantních informací o novém vozu.
"Každý pilot samozřejmě částečně myslí jen na sebe, ale vždy je třeba se snažit, aby se posouval i celý tým. Pokud bych měl data, díky kterým budu rychlejší, tak nemám jediný problém s tím, že bych se o ně podělil," okomentoval situaci finský závodník.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.