Není třeba chodit kolem horké kaše. Formuli 1 těžce ujel vlak, co se týče sociálních sítí. Dnes se totiž díky platformám, jako je Twitter, Snapchat či Instagram dá nasbírat celá řada fanoušků a může to pomoci se zviditelněním sportu.
Krásným příkladem je například Crossfit, který dokonce pořádá online soutěže, kdy Reebok, držitel licence, vypíše sadu cviků, které pak sportovci provádějí a natáčejí se při tom. Následně se pak vytvářejí tabulky s pořadím. Každoročně se najdou statisíce cvičenců, kteří tyto výzvy absolvují. Není se pak čemu divit, že některé z prestižních závodů vysílá i americká ESPN.
Králem sociálních sítí ve Formuli 1 je právě Lewis Hamilton, který má více jak 4 miliony followerů na Twitteru. Na Facebooku a Instagramu jich má pak o pár set tisíc méně. Takový Ronaldo má na Facebooku přes 100 milionů fanoušků. Dvakrát tolik lajků co Hamilton má například i fenomén ženskéhho UFC Rhonda Rousey. Čísla mluví jasně a pokud bude Formule 1 chtít zaujmout mladé publikum, tak víme, na čem se bude muset zapracovat.
"Když se podíváte na fotbal, tak jejich zázemí, co se týče sociálních sítí je mnohem větší a používají je lépe. To samé platí pro NBA a NFL (americký fotbal)," řekl trojnásobný mistr světa během představovacího dne na Silverstone.
"Například, kdybych chtěl natočit nějaké video nebo udělat fotku ze zákulisí, tak bych hned dostal varování od Mezinárodní automobilové federace a musel bych to stáhnout," pokračoval Hamilton.
Liberty Media, nový majitel Formule 1, se již v minulosti vyjádřil, že by rád zlepšil právě onu stránku dostupnosti skrze sociální platformy. Dokonce se Liberty zajímá i o streamovací technologie, které by mohly závody dostat legální cestou na přenosná zařízení, což by se zase o něco více posunulo dnešním standardům.
"Doufám, že se letos změní pravidla a dovolí nám využívat více sociální sítě, jelikož se jedná o skvělý způsob, jak se spojit se světem a lépe komunikovat. Jedná se o naprosto jednoduché a bezplatné nástroje, díky kterým může náš sport růst a jedná se o skvělou cestu, jak navázat bližší kontakt s dalšími potencionálními fanoušky."
"Je spousta lidí, kteří třeba nesledují F1, ale sledují mě, jelikož jejich přátelé jim řekli, ať to udělají. Díky tomu pak začali koukat na samotné závody. Jsem přesvědčen, že se jedná o nejrychlejší způsob, jak F1 dostat mezi více lidí. Je to něco nového a je třeba se posunout," zakončil Brit.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.