Včera, tedy den před představením nového monopostu Mercedesu s nesoucí název W08, byl trojnásobný mistr světa hostem odpolední show BBC Radio 5. Krom kritiky motorů se pustil i do předjíždění, které prý bude s novými vozy náročnější.
Hamilton v posledních dnech nešetří kritikou. Nejdříve se vyhrazoval vůči zajetým praktikám sdílení dat mezi piloty. Posléze se vyjádřil o novém monopostu Mercedesu, kdy řekl, že vůz vypadá spíše jako "člun", což se stalo námětem pro několik vtipných internetových koláží. Včera si pak ještě Lewis píchl do zvuku motorů a samotného předjíždění.
"Moji inženýři tvrdí, že bude mnohem náročnější někoho předjet. Pokud se bude méně předjíždět, bude to samozřejmě méně atraktivní pro fanoušky a zážitek ze sledování bude prostě horší. Doufám, že se to nakonec nenaplní," prozradil do éteru Brit.
"Jelikož jsou auta robustnější a mají větší přítlak, budou kvůli vírům ovlivňovat mnohem více vozy za sebou," pokračoval Hamilton.
"Opravdu tedy doufám, že se inženýři, tedy nejchytřejší chlapi v oboru, pletou a doufám, že závody budou více atraktivní a vyostřenější, než tomu bylo dříve. Jestli to takto dopadne, tak to už se nemohu dočkat, až si zajezdím," zakončil trojnásobný mistr světa.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.