Včera, tedy den před představením nového monopostu Mercedesu s nesoucí název W08, byl trojnásobný mistr světa hostem odpolední show BBC Radio 5. Krom kritiky motorů se pustil i do předjíždění, které prý bude s novými vozy náročnější.
Hamilton v posledních dnech nešetří kritikou. Nejdříve se vyhrazoval vůči zajetým praktikám sdílení dat mezi piloty. Posléze se vyjádřil o novém monopostu Mercedesu, kdy řekl, že vůz vypadá spíše jako "člun", což se stalo námětem pro několik vtipných internetových koláží. Včera si pak ještě Lewis píchl do zvuku motorů a samotného předjíždění.
"Moji inženýři tvrdí, že bude mnohem náročnější někoho předjet. Pokud se bude méně předjíždět, bude to samozřejmě méně atraktivní pro fanoušky a zážitek ze sledování bude prostě horší. Doufám, že se to nakonec nenaplní," prozradil do éteru Brit.
"Jelikož jsou auta robustnější a mají větší přítlak, budou kvůli vírům ovlivňovat mnohem více vozy za sebou," pokračoval Hamilton.
"Opravdu tedy doufám, že se inženýři, tedy nejchytřejší chlapi v oboru, pletou a doufám, že závody budou více atraktivní a vyostřenější, než tomu bylo dříve. Jestli to takto dopadne, tak to už se nemohu dočkat, až si zajezdím," zakončil trojnásobný mistr světa.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.