Trojnásobný mistr světa byl hostem odpolední show na BBC Radio 5, kde se krom jiného rozpovídal o nešvarech současné Formule 1. Jedním z nich je i zvuk hybridních motorů, který Brit označil za "strašný".
"Říkám to pořád dokola. Je to fakt hrůza," odpověděl Hamilton na otázku ohledně zvuku současných hybridních šestiválců. "Většina lidí tvrdí, že to není tak zlé, já si ale myslím, že je."
Současné Formuli 1 prý chybí ten punc, který měla díky nařvaným motorům v minulosti. "Když jsem se poprvé zúčastnil velké ceny, bylo to v roce 1996 ve Spa, tak jsem měl možnost podívat se do paddocku a kolem mě jel Michael Schumacher ve svém V10 Ferrari a doslova jsem se začal celý otřásat. Bylo to ještě o úroveň výše než v televizi. Bylo to jak stíhačka, byl jsem z toho úplně hotovej. Motor samozřejmě není to jediné, co fanoušci milují, ale ten řev prostě reprezentuje, čím Formule 1 vlastně je. Bez toho je to smutné, jen koukáte, jak jezdí auta."
Brit věří, že nové vedení přijde s novými nápady, které pomohou Formuli 1 opět nabýt na částečně ztracené popularitě. "Nemyslím si, že by Formule 1 měla nějak vyhráno, už dlouho nemá. Můžou za to změny pravidel a malá snaha o zaujetí fanoušků. Formule 1 tu ale má pořád své místo a já se opravdu těším na nové majitele. Věřím, že se jim podaří přijít s něčím lepším. Nová krev, nové myšlenky. Nové cesty, jak zaujmout fandy. Formule 1 působí staře, jiné sporty dnes dokáží lépe zvládat zábavní stránku věci. Formule 1 má co dohánět," zakončil pilot Mercedesu.
Nový ročník šampionátu Formule 1 se chystá odstartovat a s ním přicházejí nové naděje a očekávání, které každá nová sezóna přináší.
Max Verstappen by mohl i bez dominantního vozu bojovat o titul, i kdyby měl k dispozici druhý nebo třetí nejrychlejší auto. Loňské problémy Red Bullu neohrozily jeho výkon, a jeho schopnost přizpůsobit se novým podmínkám by mohla být klíčová v nadcházející sezóně. Helmut Marko zdůraznil, že ačkoli McLaren vykázal silnou konkurenceschopnost, skutečné měřítko výkonnosti se ukáže až v závodech, kde Red Bull stále spoléhá na Verstappenovu genialitu.
Každý start nové sezóny Formule 1 je napínavý, ale stejně tak budí emoce i návrat populárního seriálu Drive to Survive. Lando Norris si však nebral servítky a odhalil, co mu na nové řadě vadí.
Sezóna Formule 1 2025 bude poslední pod současným cyklem pravidel, přičemž i přesto se letos některé předpisy mění. Přinášíme vám přehled všech klíčových informací, které byste měli vědět před startem nadcházejícího ročníku.
Lewis Hamilton se domnívá, že je „nejlépe připravený, jak jen může být“, s ohledem na krátkou dobu, kterou strávil u Ferrari, před jeho závodní premiérou v Austrálii,.
Šéf týmu Cadillac F1 zdůraznil, že výběr amerického jezdce do týmu bude záviset výhradně na jeho sportovních schopnostech a zásluhách, nikoli na národnosti. Tým se chce soustředit na kvalitu a výkon, a jakýkoli jezdec, který bude mít potenciál přispět k úspěchu, bude vítán bez ohledu na jeho původ.
Na Race of Champions v Sydney vyjádřila skupina významných osobností Formule 1 svou podporu Michaelu Schumacherovi a vyzvala sedminásobného mistra světa, aby "pokračoval v boji" během jeho dlouhé a náročné rehabilitace.
Nová kapitola v kariéře Lewise Hamiltona, který se připojil k Ferrari, vyvolává celosvětovou pozornost.
Streamovací platforma F1 TV, která pokrývá všechny závodní víkendy Formule 1, přichází týden před první Velkou cenou s významnou novinkou. Fanoušci budou mít nyní možnost předplatit F1 TV Premium, které nabízí zcela nové funkce a vylepšení pro ještě lepší zážitek ze sledování závodů.
Jody Egginton, dlouholetý technický ředitel Racing Bulls, odchází z Formule 1. Po téměř 30 letech v motorsportu, během nichž významně přispěl k technologickému rozvoji týmu, se nyní zaměří na inovace mimo samotnou F1. Tento krok znamená konec jeho působení v šampionátu, ale zůstává součástí širší rodiny Red Bullu.
Red Bull dal jasně najevo svou důvěru v Liama Lawsona, když mu poskytl příležitost v jeho první kompletní sezóně ve Formuli 1. Mladý Novozélanďan, který již při svých dosavadních startech prokázal talent a odhodlání, má před sebou velkou šanci potvrdit očekávání a ukázat, že je cennou investicí pro budoucnost týmu. Fanoušci věří, že Lawson dokáže naplno využít svou příležitost a stát se stabilním členem startovního pole.
V posledních týdnech se stále častěji spekuluje o možné obnovení používání motorů V10 ve Formuli 1. Tento návrat k ikonické technologii by mohl přinést zásadní změny ve výkonu a zvuku aut, což by jistě vzbudilo velký zájem mezi fanoušky i týmy.