Jak ze strany samotného Renaultu, tak i ze strany odběratelů jejich pohonné jednotky jsou v posledních dnech slyšet samé ambiciózní výroky. Red Bull si věří na titul. Tovární stáj francouzské automobilky chce pak být v první pětce. Jaká bude realita, to nikdo neví, ale dle Abiteboula je nový motor pěkná raketa.
Francouzská automobilka dnes v 16:00 představila svůj monopost pro sezónu 2017. Na londýnské prezentaci se samozřejmě ukázali všichni členové týmu a někteří představitelé stáje se rozpovídali o svých predikcích pro nový ročník F1.
Renault předpokládá zrychlení zhruba o 3,5 - 4 vteřiny díky samotným změnám pravidel - širší pneumatiky a křídla. O další 0,3 vteřiny si prý polepší jen díky rozdílu výkonnosti jejich pohonné jednotky oproti loňsku. Během sezóny by prý měly jejich motory přinést zrychlení ještě o další 3 až 4 desetiny.
"Začali jsme pracovat úplně od nuly, což bylo docela odvážné, jelikož už loni jsme měli slušný produkt. Myslím si, že to byl nejspolehlivější motor z celého startovního pole. I tak jsme se ale rozhodli začít znovu, protože pokud ve Formuli 1 neútočíte, tak jste mrtví. Věděli jsme, že pokud bychom chtěli dohnat ztrátu na Mercedes, bude třeba změnit celou filozofii. Na prvním místě ale vždy musí být spolehlivost.
Co se týče výkonu samotné jednotky, tak očekáváme zrychlení o 0,3 vteřiny oproti konci loňské sezóny. A to porovnáváme pouze motory, nebereme tedy na zřetel další parametry. Do konce sezóny bychom se chtěli posunout ještě o podobnou hodnotu. Myslím si, že další 0,3 až 0,4 vteřiny jsou reálné, ale vždy musíme brát ohled na spolehlivost. Pokud není motor stabilní, tak jej musíte často měnit a je těžké se někam posouvat, jelikož jen něco opravujete," řekl Cyril Abiteboul, ředitel divize Renault Sport.
Šéf vývoje pohonné jednotky Remi Taffin se pak pochlubil, že na novém motoru začali inženýři pracovat - lidově řečeno - od píky. Na tomto konceptu by pak Renault měl stavět již do případného konce éry hybridních šestiválců. Ty by měly být ve Formuli 1 do roku 2020. Zda pak nastane změna, nikdo neví.
"Nový motor je z 95 % jiný, pořád ale vypadá jako V6 turbo. Hodně jsme pracovali na hmotnosti každé součástky. Z tohoto motoru bychom rádi pak vycházeli v dalších třech letech. Dosáhli jsme již limitu? Ještě ne, jednou tam ale budeme. Nyní musíme řešit samotnou instalaci, navíc využíváme úplně jiné chlazení a i rekuperační systémy ERS jsou jiné. Jedná se prostě o velké změny, jak říkám, je to zcela nový motor," sdělil Taffin.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.