Hlavní událostí víkendu, když nepočítáme spekulace ohledně barev jednotlivých monopostů, je jednoznačně komentář Lewise Hamiltona ohledně týmové spolupráce. Trojnásobnému mistru světa se úplně nelíbí, že musí sdílet informace se stájovým kolegou.
Formule 1 je týmovým sportem a jezdci by se měli vždy chovat v nejlepším zájmu stáje. Většinou to funguje, ale jakmile nastane boj o vyšší příčky a mezi jezdci to začne trošku vřít, tak už kamarádské rady z pilotů lezou - lidově řečeno - jak z chlupaté deky.
Hamilton v rámci diskuzního panelu pro sponzora stáje - UBS - jasně řekl, že každý pilot by měl primárně využívat své know-how a sdílení informací, jako jsou například brzdné body, mu nepřijde úplně férové. Tento výrok samozřejmě nenechal internet dlouho chladným a diskuze se začaly naplňovat nejrůznějšími názory.
Někteří s Lewisem souhlasí. Jiní to zase svádějí na to, že Hamilton ještě nedokázal skousnout prohru s Rosbergem. Pak jsou tu názory, že se Lewis bojí svého nového kolegy či že se Lewisovi nechtějí dnes sdílet jeho postřehy, jelikož už je ostříleným mazákem, ale za mlada, když byl ještě mladá puška u McLarenu, tak se mu hodily.
K celé záležitosti se pak na svém twitteru vyjádřil i samotný Hamilton, kde své výroky upřesnil. Prý tím nemyslel nic konkrétního a jen se snažil obecně poukázat na tento nešvar. S týmem ani Bottasem žádný problém nemá.
"Chtěl bych jen ujasnit, že jsem se nesnažil zaútočit na mou stáj. Co se týče sdílení dat, tak se jedná pouze o můj názor na tuto problematiku v našem sportu obecně. Nelíbilo se mi to, již když jsem před 10 lety poprvé nastoupil do F1. Nemám žádný problém se svým týmem ani Bottasem," napsal ve dvou tweetech Hamilton.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.