Hlavní událostí víkendu, když nepočítáme spekulace ohledně barev jednotlivých monopostů, je jednoznačně komentář Lewise Hamiltona ohledně týmové spolupráce. Trojnásobnému mistru světa se úplně nelíbí, že musí sdílet informace se stájovým kolegou.
Formule 1 je týmovým sportem a jezdci by se měli vždy chovat v nejlepším zájmu stáje. Většinou to funguje, ale jakmile nastane boj o vyšší příčky a mezi jezdci to začne trošku vřít, tak už kamarádské rady z pilotů lezou - lidově řečeno - jak z chlupaté deky.
Hamilton v rámci diskuzního panelu pro sponzora stáje - UBS - jasně řekl, že každý pilot by měl primárně využívat své know-how a sdílení informací, jako jsou například brzdné body, mu nepřijde úplně férové. Tento výrok samozřejmě nenechal internet dlouho chladným a diskuze se začaly naplňovat nejrůznějšími názory.
Někteří s Lewisem souhlasí. Jiní to zase svádějí na to, že Hamilton ještě nedokázal skousnout prohru s Rosbergem. Pak jsou tu názory, že se Lewis bojí svého nového kolegy či že se Lewisovi nechtějí dnes sdílet jeho postřehy, jelikož už je ostříleným mazákem, ale za mlada, když byl ještě mladá puška u McLarenu, tak se mu hodily.
K celé záležitosti se pak na svém twitteru vyjádřil i samotný Hamilton, kde své výroky upřesnil. Prý tím nemyslel nic konkrétního a jen se snažil obecně poukázat na tento nešvar. S týmem ani Bottasem žádný problém nemá.
"Chtěl bych jen ujasnit, že jsem se nesnažil zaútočit na mou stáj. Co se týče sdílení dat, tak se jedná pouze o můj názor na tuto problematiku v našem sportu obecně. Nelíbilo se mi to, již když jsem před 10 lety poprvé nastoupil do F1. Nemám žádný problém se svým týmem ani Bottasem," napsal ve dvou tweetech Hamilton.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.