Christian Horner věří, že pokud Renault dodá to, co slibuje, tak rakouská stáj zaštítěná nápojovým gigantem Red Bull bude schopna zatopit i úřadujícím mistrům světa - Mercedesu.
"Letos budeme mít úplně nový motor s novou filozofií. Renault měl skvělou zimu. Doufáme, že to bude posun ve výkonnosti. Pokud se to podaří, tak Ferrari a Mercedesu nastanou krušné časy. Mercedes teď vyhrál třikrát v řadě a právě je musíme porazit. Laťka je nasazena vysoko, ale náš cíl je jasný. Co se týče pilotů, máme skvělou skvadru, která jezdí velmi stabilně. Už se nemůžeme dočkat nové sezóny," okomentoval situaci Horner.
Red Bull svůj monopost představí až v neděli, tedy den před začátkem testů v Barceloně. Horner nový monopost ohodnotil jako jeden z nejhezčích, které kdy tým udělal.
"Před začátkem sezóny vždycky nastanou stresové situace. Jsme jako labuť, která se snaží potopit pod vodou, tak je ale vždycky. Zatím se nám vše vcelku daří a držíme se plánu. Myslím si, že RB13 je jedno z nejhezčích aut, které jsme kdy udělali. Je to kvůli nové geometrii, která je důsledkem technických změn. Proporčně auto vypadá dobře, tedy rychle. Jak říká jedno staré pořekadlo: když to vypadá dobře, tak by to mělo i dobře fungovat. Naše auto dobře rozhodně vypadá," dodal Horner.
"Co se týče nervozity před začátkem testování, tak tým prý není nijak zvlášť nervózní oproti letem minulým. "Předtím než auto poprvé vyjede z garáže je to vždycky hektické. První věc, kterou rádi vidíte, je, když se auto na konci kola vrátí v pořádku do boxů. Je vždycky vzrušující vidět, jak auto poprvé zastavuje. Pak je tu samotné testování, všichni se snaží okoukat, jako to dělají jiné týmy, ale je to víceméně irelevantní. Musíte se soustředit na svůj program a řešit vlastní vývoj. Dost se toho ještě změní před Melbourne. Je zajímavé sledovat všechen ten povyk okolo testů samotných. Nám se při testování v posledních letech dařilo a snažíme se soustředit pouze na náš program," zakončil šéf stáje Red Bull Christian Horner.
Nový ročník šampionátu Formule 1 se chystá odstartovat a s ním přicházejí nové naděje a očekávání, které každá nová sezóna přináší.
Max Verstappen by mohl i bez dominantního vozu bojovat o titul, i kdyby měl k dispozici druhý nebo třetí nejrychlejší auto. Loňské problémy Red Bullu neohrozily jeho výkon, a jeho schopnost přizpůsobit se novým podmínkám by mohla být klíčová v nadcházející sezóně. Helmut Marko zdůraznil, že ačkoli McLaren vykázal silnou konkurenceschopnost, skutečné měřítko výkonnosti se ukáže až v závodech, kde Red Bull stále spoléhá na Verstappenovu genialitu.
Každý start nové sezóny Formule 1 je napínavý, ale stejně tak budí emoce i návrat populárního seriálu Drive to Survive. Lando Norris si však nebral servítky a odhalil, co mu na nové řadě vadí.
Sezóna Formule 1 2025 bude poslední pod současným cyklem pravidel, přičemž i přesto se letos některé předpisy mění. Přinášíme vám přehled všech klíčových informací, které byste měli vědět před startem nadcházejícího ročníku.
Lewis Hamilton se domnívá, že je „nejlépe připravený, jak jen může být“, s ohledem na krátkou dobu, kterou strávil u Ferrari, před jeho závodní premiérou v Austrálii,.
Šéf týmu Cadillac F1 zdůraznil, že výběr amerického jezdce do týmu bude záviset výhradně na jeho sportovních schopnostech a zásluhách, nikoli na národnosti. Tým se chce soustředit na kvalitu a výkon, a jakýkoli jezdec, který bude mít potenciál přispět k úspěchu, bude vítán bez ohledu na jeho původ.
Na Race of Champions v Sydney vyjádřila skupina významných osobností Formule 1 svou podporu Michaelu Schumacherovi a vyzvala sedminásobného mistra světa, aby "pokračoval v boji" během jeho dlouhé a náročné rehabilitace.
Nová kapitola v kariéře Lewise Hamiltona, který se připojil k Ferrari, vyvolává celosvětovou pozornost.
Streamovací platforma F1 TV, která pokrývá všechny závodní víkendy Formule 1, přichází týden před první Velkou cenou s významnou novinkou. Fanoušci budou mít nyní možnost předplatit F1 TV Premium, které nabízí zcela nové funkce a vylepšení pro ještě lepší zážitek ze sledování závodů.
Jody Egginton, dlouholetý technický ředitel Racing Bulls, odchází z Formule 1. Po téměř 30 letech v motorsportu, během nichž významně přispěl k technologickému rozvoji týmu, se nyní zaměří na inovace mimo samotnou F1. Tento krok znamená konec jeho působení v šampionátu, ale zůstává součástí širší rodiny Red Bullu.
Red Bull dal jasně najevo svou důvěru v Liama Lawsona, když mu poskytl příležitost v jeho první kompletní sezóně ve Formuli 1. Mladý Novozélanďan, který již při svých dosavadních startech prokázal talent a odhodlání, má před sebou velkou šanci potvrdit očekávání a ukázat, že je cennou investicí pro budoucnost týmu. Fanoušci věří, že Lawson dokáže naplno využít svou příležitost a stát se stabilním členem startovního pole.
V posledních týdnech se stále častěji spekuluje o možné obnovení používání motorů V10 ve Formuli 1. Tento návrat k ikonické technologii by mohl přinést zásadní změny ve výkonu a zvuku aut, což by jistě vzbudilo velký zájem mezi fanoušky i týmy.