Pirelli bude letos více testovat pneumatiky do extrémních podmínek, a to hlavně z důvodů změny pravidel, kdy jezdci od letoška budou po restartu závodů startovat tradičně z roštu.
Jedny testy už proběhly minulý týden na uměle pokropeném Fioranu, kdy dostal příležitost Sebastian Vettel a upravený monopost Ferrari z roku 2015. Seb bohužel hned při prvním dni havaroval, a testy tak byly předčasně ukončeny.
Pokračovat se bude v Barceloně na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya. Pro testy na mokru je vyhrazen poslední den prvního týdne testování. Jedním z vybraných pilotů je i Romain Grosjean z americké stáje Haas, který si vyzkouší na uměle zamokřeném okruhu nový monopost VF-17. Ten bude představen den před začátkem testů, tedy 26. února.
"Bude to hodně důležité. Když mi Guenther (Steiner, šéf stáje) sdělil, že právě já budu jezdit za mokra, tak dodal, že je to hlavně kvůli mému výkonu v Brazílii. Tak jsem mu teda pěkně poděkoval. Teď už ale vážně, podle mě je třeba gumy do mokra pořádně zanalyzovat, jelikož se musíme připravit na všechny scénáře, které letošní mapa závodů nabídne. Nové gumy budou dost jiné, jsou širší, a tak budou mnohem záludnější, co se týče akvaplaningu," okomentoval situaci francouzský pilot.
Romain dále věří, že mezi ním a jeho novým kolegou Magnussenem bude dobrý vztah a o datech budou mluvit otevřeně.
"S každým týmovým parťákem, s kterým jsem kdy jezdil, jsme mluvili o datech otevřeně a sdíleli všechny poznatky - a to hlavně v období, kdy se mění pravidla a auto je úplně nové. Je skvělé mít v týmu takto zkušeného jezdce, který jezdil již za McLaren a Renault. Určitě bude velkým přínosem," zakončil Grosjean.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.