Lewis Hamilton by rád v kalendáři viděl více městských okruhů. Fanoušci prý dnes musí zbytečně cestovat, a tím se jejich počet zmenšuje. Sám Lewis by také uvítal více grand prix za velkou louží. Osobní preferencí je pro něj město New York.
"Nejsem úplně velkým fandou nových okruhů, které se ve Formuli 1 teď objevují. Některé jsou hrozně daleko od města a fanoušci tak musejí dojíždět. Například, když jedeme do Číny, tak tam je spousta skvělých měst a plno lidí, ale na závod musejí dojíždět. Je tam sice skvělá trať, ale nechápu proč je tak daleko od města," řekl při facebookovém Q&A (otázky a odpovědi) panelu s partnerem stáje - firmou UBS.
"Myslím si, že budoucností jsou městské okruhy, to je můj odhad. Doufám, že se jich v kalendáři objeví více. Například New York by byl skvělou volbou. Spojené státy jsou obrovské a je tam pouze jedna velká cena," dodal trojnásobný mistr světa.
"Největším problémem Formule 1 a obecně motorsportu je, že si k němu lidé těžko hledají cestu. Pokud se chcete cítit jako Messi, tak jdete do obchodu, koupíte si kopačák a jdete si prostě začutat nebo se přidáte k nějakému týmu. Nemůžete si ale vyzkoušet to, co dělám já. Je nás pouze 22 na světe. Není tu žádná možnost, jak to lidem přiblížit. Navíc je pro lidi dost těžké si představit, jaké to vůbec je řídit monopost formule 1. Je to holt drsné.
Dalším problémem jsou jednotlivé závody v některých zemích, lokální fanoušci musejí čekat celý rok, než se k nim závod vrátí. Je to jako koncert. Člověk se na to těší, pak to v něm chvíli zůstává a nakonec na to zapomene. Já bych chtěl alespoň ještě jeden závod ve Státech.
Nyní jsou v kalendáři místa, kde vlastně nejsou žádní fanoušci. Proč tam tedy k sakru pořádáme velké ceny? Fanoušci dělají ze závodních víkendů to, čím jsou. Když jedete na Silverstone, tak tam je každoročně skvělý závod, jelikož tam jsou fanoušci, kteří vytvářejí nezapomenutelnou atmosféru. Myslím si, že je třeba najít místa, kde o závodění mají lidi opravdu zájem," zakončil Hamilton.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.