Nové, širší pneumatiky Pirelli, by měly přinést o něco jinší pohled na závodní filozofii. Nižší stupeň degradace by totiž měl přinést méně zastávek v boxech a dle vedení italského dodavatele se bude značné množství závodů jezdit pouze s jednou zastávkou.
Pokud by ale tento model nebyl vyhovující, tak má Pirelli v záloze ještě jednu směs gum, které jsou svými vlastnostmi velmi podobné minulým generacím - hlavně v oblasti rychlosti opotřebování.
"Sezóny začneme se směsmi, které reprezentují naprosto novou filozofii, tedy menší stupeň degradace. Toto rozhodnutí jsme udělali na základě výsledků, které vozy dosahovaly na simulátoru. Pokud se ale nepodaří novým monopostům dosáhnout plánovaného výkonu, budeme se muset vrátit k naší tradiční filozofii. Máme jednu záložní směs, kterou bychom v případě potřeby mohli použít. To by pak ale záleželo na rozhodnutí týmů a Mezinárodní automobilové federace. Zatím to ale není v plánu," řekl Mario Isola, manažer závodní divize Pirelli.
Na otázku, zda záložní směs má stejnou úroveň degradace jako loňské specifikace, Isola odpověděl: "Ano, náhradní směsi jsou víceméně stejné jako předchozí generace - rychlejší opotřebování a rychlejší zahřátí. Co se týče tvrdosti, tak jsou na tom stejně. U těch nových ale pracujeme s širší škálou, jak jsem říkal, jedná se o úplně novou filozofii."
Další neznámou je (nejen) pro Pirelli výsledný vývoj, kterým auta během roku projdou. Dá se předpokládat, že přítlak ke konci sezóny bude ještě větší. "Od týmů jsme žádali simulace odpovídající výkonnosti na začátku sezóny, takže nevíme, jak se vozy budou vyvíjet. Pokud se ale podívám na simulace pro začátek sezóny, tak hodnoty jsou u většiny týmů dost podobné. Když se podívám na hodnoty z konce roku, tak tam se vždycky liší o něco více. Stále ale s týmy komunikujeme a dokonce už na něčem i pracujeme," zakončil Imola.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.