Mercedes dnes potvrdil, že ulovil bývalého technického ředitele Ferrari Jamese Allisona.
Allison je vysoce ceněným inženýrem, který vyhrál několik mistrovských titulů s Ferrari a s Renaultem. Ke Stříbrným šípům se přidává jako nový technický ředitel poté, co Paddy Lowe odešel k Williamsu.
Za Mercedes je vřele vítá sportovní šéf Toto Wolff: "Je mi potěšením přivítat Jamese v Mercedesu a moc se těším na spolupráci s ním. Náš technický tým je extrémně schopný na všech úrovních a po zisku tří titulů v řadě je na vrcholu.
Nebyl to jednoduchý úkol najít ty správné osobnosti, které by dokázaly posílit naši zkušenou skupinu inženýrů, poskytli by mladým členům našeho týmu prostor pro rozvoj a také by přinesli svou vlastní vizi k této roli. James je bystrý inženýr. Myslím, že jsme našli perfektního chlapa, jenž perfektně zapadne mezi naše zkušené lídry."
James Allison při svém nástupu k novému zaměstnavateli říká: "Jsem velmi nadšený tím, že se vrátím do práce poté, co jsem nějakou dobu strávil mimo sport. JDe o obrovské privilegium, že mi je dána důvěra pozicí v týmu, který si vedl tak ohromně skvěle v uplynulých třech sezónách. Opravdu se těším na to, že sehraji svou roli v tom, abych Mercedes ještě více posílil v nadcházejících letech."
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.