Renault je odhodlaný dostat se na špici v oblasti motorů, kompletně přepracovaná verze mu podle ředitele Cyrila Abiteboula určitě poskytne potenciál na to, aby náskok Mercedesu stáhl.
Francouzský tým si před novou sezónou věří, změny v oblasti pohonné jednotky mu konečně nabídnou prostor pro dorovnání ztráty na Stříbrné šípy, které v nové hybridní éře vyhrály zatím všechny tituly.
"Musíme potvrdit obrat, který jsme nastartovali minulý rok, protože ještě není kompletní. Máme úplně novou architekturu motoru, který letos nasadíme. A první výzvou u něj bude dosáhnout spolehlivosti," popisuje pro motorsport.com Abiteboul.
"S jistotou už víme, že poskytne výkonnostní potenciál pro to, abychom se vyrovnali Mercedesu. O tom vůbec není pochyb. A možná v budoucnu i potenciál na to, abychom ho předstihli," věří ředitel Renaultu. "Ale nejprve musí být spolehlivý - to je hlavní výzvou a to, co chceme dosáhnout. Spolehlivost bude také důležité pro vývoj šasi."
Týmy v Enstone i ve Viry-Chatillon prošly rozsáhlou restrukturalizací, která by pomalu měla začít nést ovoce: "Myslím, že rok 2017 bude spíše rokem konsolidace. Ve Viry se soustředíme spíše na kvalitu než na kvantitu. Vlastně můžeme lehce omezit rozsah našich činností, abychom se opravdu soustředili na tuto novou generaci pohonné jednotky, ale abychom také přemýšleli o generaci příští.
Na straně šasi jsme nabrali zhruba 100 lidí, což představuje nárůst o 20 %, to je hodně. Nabírání dalších trochu zpomalíme, abychom zajistili, že se všichni usadí. Myslím si ale, že pokud jde o lidi, tak budeme mít brzy takovou kapacitu, jakou chceme. Pak to bude o struktuře managementu," říká Abiteboul.
Pokud jde o velikost rozpočtu, tak je podle něj Renault v této oblasti někde uprostřed: "Nepopírám, že existuje rozdíl mezi špičkovými týmy a tím naším, my jsme opravdu uprostřed. V oblasti financí na tom budeme lépe než všichni ostatní kromě tří špičkových týmů. McLaren je pro mě trochu neznámou - jejich nastavení komerční záležitostí mi není jasné. Nevím, jak s tím fungují.
My budeme mít kapacitu na to, abychom závodili proti Williamsu, Force Indii a Toro Rosso, takže jsem jasně dal najevo, že naším cílem je se jím vyrovnat a během sezóny je předstihnout. V první části sezóny budeme mít i přes nová pravidla stále určitý hendikep, kvůli tomu, z čeho vycházíme. Očekávám ale, že rychlost našeho vývoje bude vyšší než v případě těchto týmů," dodává Abiteboul.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.