Renault je odhodlaný dostat se na špici v oblasti motorů, kompletně přepracovaná verze mu podle ředitele Cyrila Abiteboula určitě poskytne potenciál na to, aby náskok Mercedesu stáhl.
Francouzský tým si před novou sezónou věří, změny v oblasti pohonné jednotky mu konečně nabídnou prostor pro dorovnání ztráty na Stříbrné šípy, které v nové hybridní éře vyhrály zatím všechny tituly.
"Musíme potvrdit obrat, který jsme nastartovali minulý rok, protože ještě není kompletní. Máme úplně novou architekturu motoru, který letos nasadíme. A první výzvou u něj bude dosáhnout spolehlivosti," popisuje pro motorsport.com Abiteboul.
"S jistotou už víme, že poskytne výkonnostní potenciál pro to, abychom se vyrovnali Mercedesu. O tom vůbec není pochyb. A možná v budoucnu i potenciál na to, abychom ho předstihli," věří ředitel Renaultu. "Ale nejprve musí být spolehlivý - to je hlavní výzvou a to, co chceme dosáhnout. Spolehlivost bude také důležité pro vývoj šasi."
Týmy v Enstone i ve Viry-Chatillon prošly rozsáhlou restrukturalizací, která by pomalu měla začít nést ovoce: "Myslím, že rok 2017 bude spíše rokem konsolidace. Ve Viry se soustředíme spíše na kvalitu než na kvantitu. Vlastně můžeme lehce omezit rozsah našich činností, abychom se opravdu soustředili na tuto novou generaci pohonné jednotky, ale abychom také přemýšleli o generaci příští.
Na straně šasi jsme nabrali zhruba 100 lidí, což představuje nárůst o 20 %, to je hodně. Nabírání dalších trochu zpomalíme, abychom zajistili, že se všichni usadí. Myslím si ale, že pokud jde o lidi, tak budeme mít brzy takovou kapacitu, jakou chceme. Pak to bude o struktuře managementu," říká Abiteboul.
Pokud jde o velikost rozpočtu, tak je podle něj Renault v této oblasti někde uprostřed: "Nepopírám, že existuje rozdíl mezi špičkovými týmy a tím naším, my jsme opravdu uprostřed. V oblasti financí na tom budeme lépe než všichni ostatní kromě tří špičkových týmů. McLaren je pro mě trochu neznámou - jejich nastavení komerční záležitostí mi není jasné. Nevím, jak s tím fungují.
My budeme mít kapacitu na to, abychom závodili proti Williamsu, Force Indii a Toro Rosso, takže jsem jasně dal najevo, že naším cílem je se jím vyrovnat a během sezóny je předstihnout. V první části sezóny budeme mít i přes nová pravidla stále určitý hendikep, kvůli tomu, z čeho vycházíme. Očekávám ale, že rychlost našeho vývoje bude vyšší než v případě těchto týmů," dodává Abiteboul.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.