Christiano Ronaldo a Lionel Messi patří v současné době mezi nejzvučnější jména současné kopané. Nejen, že jsou oba hráči velmi odlišní svým přístupem, ale navíc reprezentují dva týmy, které například ve Španělsku rozdělují společnost na dva tábory.
Jedna z typických otázek, kterou vám Španěl jistě položí, zní: "Eres de Barca o de Madrid?" Tedy, zda fandíte Barceloně, nebo Madridu. Na základě vaší odpovědi se z vás pak mohou stát dobří kamarádi, nebo nepřátelé "na život a na smrt". Není se tak čemu divit, že k této paralele si přiklonil madridský rodák Carlos Sainz mladší.
Současná Formule 1 nabízí celou řadu zvučných jmen a mnoho z nich dosahuje kvalit mistrů světa. Dle Sainze jsou tu ale pořád dva jezdci, kteří svými schopnostmi vyčnívají z davu. Jedná se o Alonsa a Hamiltona.
"Hamilton je Messi současné F1 a Alonso je takovým Ronaldem. Ronaldo chce vše - vyhrávat a být tím nejlepším. O to jde i Alonsovi, i když ne do takové míry. Fernando je, stejně jako Christano, ten nejlepší," řekl pro španělský magazín LA MARCA jezdec Toro Rosso.
Na otázku, jak by dopadl souboj těchto jezdců za stejných podmínek, Carlos odpověděl: "Vyhrál by Alonso. Je to velký bojovník a má mnohem více zkušeností. Je drsnější než všichni ostatní. Je to starej mazák, zná všechny fígle."
Nakonec je Sainz také dotázán, zda si myslí, že Max Verstappen je lepším pilotem. "Nemyslím si, že je lepší. Když se ale zeptáte kohokoliv ze startovního pole, tak vám řekne, že právě on je ten nejlepší," zakončil syn vítěze Rallye Dakar 2010.
Sezóna Formule 1 v roce 2025 slibuje být jednou z nejzajímavějších a nejdiskutovanějších v posledních letech. Britská média se zaměřují na několik klíčových témat, která budou formovat nadcházející ročník.
Johnny Herbert tvrdí, že by bylo logické, kdyby Max Verstappen zvažoval návrat ke spolupráci s Adrianem Neweym a Hondou v týmu Aston Martin.
Flavio Briatore, výkonný poradce týmu Alpine, v dokumentu Drive to Survive bez servítek vyjádřil svůj názor na Estebana Ocona. Bývalý šéf Renaultu nešetřil kritikou a jasně dal najevo, co si o budoucím jezdci Haasu pro sezonu 2025 skutečně myslí.
Max Verstappen v posledních dnech varuje své fanoušky na možné technické problémy v úvodu sezóny, což se odráží v opatrných vyjádřeních z tábora Red Bullu. I přesto však Bernie Ecclestone věří, že titul i letos skončí v rukou holandského pilota.
Během zimní přestávky FIA informovala týmy Formule 1 o revizi technické směrnice, která se zaměřuje na testování pružnosti předních křídel.
Během sezóny 2024 F1 byl McLaren často předmětem pozornosti producentů Drive to Survive. Ačkoliv se v Wokingu nemuselo nutně jednat o přímý konflikt, objevila se tam kontroverze, která vzbudila pozornost.
Strategická inženýrka Red Bullu Hannah Schmitz využívá svou pozici k motivaci žen v motorsportu. Jako jedna z nejvýraznějších žen v paddocku ukazuje, že F1 není jen mužská záležitost. Svým působením otevírá dveře talentovaným a odhodlaným bez ohledu na pohlaví.
Na začátku roku 2024 učinil Lewis Hamilton krok, který otřásl světem Formule 1, když oznámil, že přechází do Ferrari, čímž pravděpodobně přepsal historii přestupů v této disciplíně. Dost o tom vypovídá i nová série o F1 na službě Netflix.
Max Verstappen přiznal, že Red Bull letos není favoritem na vítězství v Austrálii, protože konkurence, jako McLaren, Ferrari a Mercedes, se výrazně zlepšila.
Max Verstappen považuje McLaren za hlavního favorita na titul v nadcházející sezóně, přičemž Red Bull má ještě co zlepšovat. I když Verstappen nečeká vítězství v Melbourne, věří v postupné zlepšení v průběhu sezóny.
Sezona formule 1 ještě ani nezačala a už to v paddocku vře. Ferrari představilo svůj nový monopost, ale Red Bull má vážné pochybnosti o jeho regulérnosti. Spory se vyostřují a do Maranella míří inspektoři, kteří mají prověřit, zda italský tým neporušil pravidla. Do centra dění se tak dostává i Lewis Hamilton, který se chystá na svou premiéru v červených barvách.
Bylo potvrzeno, že tým Cadillac F1 získal konečné schválení pro vstup do šampionátu. Tento nový tým, podporovaný společnostmi TWG Motorsports a General Motors (GM), se tak připojí na startovní rošt jako 11. tým Formule 1 v roce 2026.