Christiano Ronaldo a Lionel Messi patří v současné době mezi nejzvučnější jména současné kopané. Nejen, že jsou oba hráči velmi odlišní svým přístupem, ale navíc reprezentují dva týmy, které například ve Španělsku rozdělují společnost na dva tábory.
Jedna z typických otázek, kterou vám Španěl jistě položí, zní: "Eres de Barca o de Madrid?" Tedy, zda fandíte Barceloně, nebo Madridu. Na základě vaší odpovědi se z vás pak mohou stát dobří kamarádi, nebo nepřátelé "na život a na smrt". Není se tak čemu divit, že k této paralele si přiklonil madridský rodák Carlos Sainz mladší.
Současná Formule 1 nabízí celou řadu zvučných jmen a mnoho z nich dosahuje kvalit mistrů světa. Dle Sainze jsou tu ale pořád dva jezdci, kteří svými schopnostmi vyčnívají z davu. Jedná se o Alonsa a Hamiltona.
"Hamilton je Messi současné F1 a Alonso je takovým Ronaldem. Ronaldo chce vše - vyhrávat a být tím nejlepším. O to jde i Alonsovi, i když ne do takové míry. Fernando je, stejně jako Christano, ten nejlepší," řekl pro španělský magazín LA MARCA jezdec Toro Rosso.
Na otázku, jak by dopadl souboj těchto jezdců za stejných podmínek, Carlos odpověděl: "Vyhrál by Alonso. Je to velký bojovník a má mnohem více zkušeností. Je drsnější než všichni ostatní. Je to starej mazák, zná všechny fígle."
Nakonec je Sainz také dotázán, zda si myslí, že Max Verstappen je lepším pilotem. "Nemyslím si, že je lepší. Když se ale zeptáte kohokoliv ze startovního pole, tak vám řekne, že právě on je ten nejlepší," zakončil syn vítěze Rallye Dakar 2010.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.