Finský pilot byl takřka po celou zimu jedním z hlavních kandidátů na sedačku Nika Rosberga u stáje Mercedes. Když se pak objevily spekulace ohledně návratu Felipeho Massy, bylo de facto jasné, po kom Mercedes nakonec sáhne.
Hlavním konkurentem pro Bottase byl mladičký Wehrlein, který si prošel juniorským programem stáje a dle některých odborníků je chybou, že po něm Mercedes nakonec nesáhl, jelikož takhle jejich program ztrácí na kredibilitě.
Nyní, když je vše černé na bílém, si postupně můžeme dát dohromady skládanku, jak vlastně probíhaly diskuze ze zákulisí. Bottas se například podělil o informaci, kdy kontaktoval stáj německé automobilky.
"Volal jsem jim ještě ten den, kdy se Nico Rosberg rozhodl odejít do závodního důchodu." Cíl telefonátu byl naprosto jasný: získat pro sebe nejlepší vůz startovního pole. "Prostě jsem chtěl závodit v nejlepším autě a bojovat o titul mistra světa."
Bottas si je vědom Hamiltonovy výhody, ale věří, že se dokáže rychle adaptovat. "Hamiltona si moc vážím a respektuji ho za ty všechny úspěchy, které dokázal za svou kariéru nasbírat. Zná dobře tým a systémy, jak vše funguje. Určitě je to pro něj výhoda. Musím se ale soustředit a věřím, že má účební křivka bude stoupat dostatečně rychle. Tým má za sebou tři skvělé roky, pořád se ale chtějí zlepšovat, rozhodně nejsou unavení." zakončil bývalý pilot Williamsu.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.