S prvními nastartováními se nám roztrhl pytel - jako další v pořadí se zvukem z porodu svého nového motoru za zády vozu RS17 pochlubil Renault.
Francouzská automobilka, které loni převzala Lotus, neprožila dvakrát úspěšnou sezónu: v 21 závodech nasbírala pouze 8 bodů, a v šampionátu konstruktérů tak porazila pouze Sauber a Manor.
Letos má ambice podstatně vyšší, byť se stále nachází v přechodném období: "Chceme bojovat o 5. či 6. místo v šampionátu konstruktérů s Williamsem a Force Indií a skončit před Torem Rossem, které používá stejný motor jako my," uvedl před časem ředitel Cyril Abiteboul.
Dnes v továrně zažil další milník - poprvé nastartoval svůj nový, kompletně přepracovaný motor: "Narodilo se nám dítě! Přidejte na hlasitosti a poslechněte si první křik RS17," sděluje stáj na Twitteru.
Our baby is born! Turn your volume up LOUD & listen to the R.S.17's first cry! ???? Happy #ValentinesDay everyone ???? pic.twitter.com/Jxc8ppiycY
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) February 14, 2017Na rozdíl od předchozího audia McLarenu svůj motor trochu vytáčí. Proto Renault záznam svého soupeře komentuje škodolibě slovy: "No, tohle zní divně."
Nový monopost francouzský tým světu oficiálně představí za týden 21. února, v sezóně 2017 s ním budou závodit Nico Hülkenberg a Jolyon Palmer.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.