Sportovní ředitel Hondy Jusuke Hasegawa přiznává, že nové řešení jejich pohonné jednotky pro rok 2017 s sebou nese kromě vyšší výkonnosti také velmi vysoké riziko.
Japonský výrobce, který pohání monoposty McLarenu, v minulých sezónách na konkurenci hodně ztrácel, proto před letošní sezónou výrazně přepracoval svou pohonnou jednotku: "Koncept je úplně odlišný. Jde o velmi vysoké riziko, protože o něm spoustu věcí nevíme," připouští pro Autosport Hasegawa.
"Víme, že nám poskytne výkonnostní výhodu, ale největší riziko spočívá v tom, zda letos budeme moci ten potenciál využít," pokračuje sportovní ředitel Hondy, která se snaží stáhnout velké manko na dominantní Mercedes. Proto sahá po nové architektuře s odlišným uspořádáním jednotlivých komponent.
Hlavní pozornost věnuje spalovacímu motoru (ICE), v souladu s ním se ale snaží rozvíjet také ostatní oblasti pohonné jednotky: "Letos se musíme soustředit na ICE. Pokud zlepšíme samotný motor, což znamená navýšení energie výfukových plynů, pak potřebujeme zvětšit turbínu, jinak bychom nemohli podávat odpovídající výkony při využívání energie."
"Musíme provést ještě určité testy a dojde na nějaké pokusy a omyly. Doufám, že jsme pochopili směr a prvky, na které je třeba se zaměřit. Není to však lehké zkombinovat komponenty tak, abyste mohli naplno využít vylepšení na straně spalovacího motoru," dodává Hasegawa.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.