Sportovní ředitel Hondy Jusuke Hasegawa přiznává, že nové řešení jejich pohonné jednotky pro rok 2017 s sebou nese kromě vyšší výkonnosti také velmi vysoké riziko.
Japonský výrobce, který pohání monoposty McLarenu, v minulých sezónách na konkurenci hodně ztrácel, proto před letošní sezónou výrazně přepracoval svou pohonnou jednotku: "Koncept je úplně odlišný. Jde o velmi vysoké riziko, protože o něm spoustu věcí nevíme," připouští pro Autosport Hasegawa.
"Víme, že nám poskytne výkonnostní výhodu, ale největší riziko spočívá v tom, zda letos budeme moci ten potenciál využít," pokračuje sportovní ředitel Hondy, která se snaží stáhnout velké manko na dominantní Mercedes. Proto sahá po nové architektuře s odlišným uspořádáním jednotlivých komponent.
Hlavní pozornost věnuje spalovacímu motoru (ICE), v souladu s ním se ale snaží rozvíjet také ostatní oblasti pohonné jednotky: "Letos se musíme soustředit na ICE. Pokud zlepšíme samotný motor, což znamená navýšení energie výfukových plynů, pak potřebujeme zvětšit turbínu, jinak bychom nemohli podávat odpovídající výkony při využívání energie."
"Musíme provést ještě určité testy a dojde na nějaké pokusy a omyly. Doufám, že jsme pochopili směr a prvky, na které je třeba se zaměřit. Není to však lehké zkombinovat komponenty tak, abyste mohli naplno využít vylepšení na straně spalovacího motoru," dodává Hasegawa.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.