Fernando Alonso si jako první vyzkouší McLaren MCL32. Barva nového vozu jej nezajímá, jde mu jen o to, aby byl dostatečně rychlý.
Podle španělského rádia Cadena Cope usedne Alonso jako první do vozu v Barceloně 27. února 2017, kdy začíná předsezónní testování. Poté se bude střídat se svým novým týmovým kolegou Stoffelem Vandoornem.
McLaren očekává během zimy další velké zlepšení, i když jeho nový ředitel Zak Brawn mírní vysoká očekávání, když tuto sezónu ještě "žádné závody nevyhrajeme."
Stáj z Wokingu prošla dalšími významnými personálními obměnami. Po odchodu ředitele Rona Dennise ji opustili šéf Jost Capito či manažer David Redding, jenž přešel k Williamsu.
"Podle mě si musíte uvědomit, že celá F1 je o změně," říká závodní ředitel Eric Boullier. "Pro nový McLaren MCL32 plánujeme spoustu novinek, ale chceme je udržet v tajnosti do 24. února, kdy ho představíme veřejnosti."
Hodně se spekuluje o novém zbarvení, které zatím nezná ani Alonso: "Nevím přesně, jaká bude barva. Četl jsem něco o oranžové, černé a bílé. Dokonce jsem se na to zeptal Boulliera s odůvodněním, že bych chtěl ty barvy zahrnout do designu své přilby... ale řekl mi: 'Uvidíš je při prezentaci.'"
Španělský pilot si z toho ale nic nedělá: "Barva není ta nejdůležitější věc. Já doufám, že ať už bude jakákoliv, tak [auto] bude rychlé." Podle náznaků týmu na Twitteru by se měl McLaren částečně vrátit k oranžové. Definitivně se to dozvíme příští pátek, kdy ve Wokingu nový monopost slavnostně představí.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.