Niki Lauda ujišťuje, že jeho Mercedes se během posledních dnů předsezónních testů rozhodně nebude držet zpět a bude se snažit dosáhnout co nejvyšší výkonnosti, aby zjistil, jak si na tom ve srovnání se svými soupeři stojí. Co říká na nový monopost F1 W08 Hybrid?
Některé týmy se obvykle během předsezónních testů nesnaží odhalit hned své karty a svou formu skrývají, proto první jízdy na trati před Velkou cenou Austrálie nejsou objektivním ukazatelem rozložení sil v poli. Podle Laudy tomu letos bude jinak - při druhém společném setkání v Katalánsku do toho stáje F1 dají vše.
"Testy v Barceloně se využijí pro seznámení se s novými pravidly během prvních čtyř dnů. Čtyři dny mezi testy se využijí pro vývoj vylepšení. A pak, od 7. března do 10. března, se na to vrhneme. Tentokrát se nikdo nebude držet zpět, aby své karty odhalil až v Melbourne. Tentokrát chceme vědět, jak na tom na dráze jsme," popisuje nevýkonný ředitel Mercedesu.
S novým Stříbrným šípem se již seznámil, jak se mu líbí? "Viděl jsem jej stále jen ve fázi základní konstrukce. Ale hned od počátku mě potěšil. Širší vozy s většími pneumatikami vypadají skvěle. Fanouškům se určitě budou líbit."
Mercedes své nové auta F1 W08 Hybrid představí jako čtvrtý tým v pořadí 23. února. Závodit s ním letos bude vicemistr Lewis Hamilton a nově příchozí Valtteri Bottas, jenž nahrazuje úřadujícího mistra světa Nica Rosberga, který se rozhodl po loňské sezóně svou kariéru ukončit.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.