Niki Lauda ujišťuje, že jeho Mercedes se během posledních dnů předsezónních testů rozhodně nebude držet zpět a bude se snažit dosáhnout co nejvyšší výkonnosti, aby zjistil, jak si na tom ve srovnání se svými soupeři stojí. Co říká na nový monopost F1 W08 Hybrid?
Některé týmy se obvykle během předsezónních testů nesnaží odhalit hned své karty a svou formu skrývají, proto první jízdy na trati před Velkou cenou Austrálie nejsou objektivním ukazatelem rozložení sil v poli. Podle Laudy tomu letos bude jinak - při druhém společném setkání v Katalánsku do toho stáje F1 dají vše.
"Testy v Barceloně se využijí pro seznámení se s novými pravidly během prvních čtyř dnů. Čtyři dny mezi testy se využijí pro vývoj vylepšení. A pak, od 7. března do 10. března, se na to vrhneme. Tentokrát se nikdo nebude držet zpět, aby své karty odhalil až v Melbourne. Tentokrát chceme vědět, jak na tom na dráze jsme," popisuje nevýkonný ředitel Mercedesu.
S novým Stříbrným šípem se již seznámil, jak se mu líbí? "Viděl jsem jej stále jen ve fázi základní konstrukce. Ale hned od počátku mě potěšil. Širší vozy s většími pneumatikami vypadají skvěle. Fanouškům se určitě budou líbit."
Mercedes své nové auta F1 W08 Hybrid představí jako čtvrtý tým v pořadí 23. února. Závodit s ním letos bude vicemistr Lewis Hamilton a nově příchozí Valtteri Bottas, jenž nahrazuje úřadujícího mistra světa Nica Rosberga, který se rozhodl po loňské sezóně svou kariéru ukončit.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.