Fernando Alonso na sobě přes zimu tvrdě pracoval a podle jeho trenéra Edoarda Bendinelliho je nyní v té nejlepší formě.
Španělský pilot toho během přestávky o sobě moc neprozrazoval, tento týden však na svém Twitteru uvedl, že je zpět po "velmi intenzivním a velmi produktivním měsíci," který zahrnoval "intenzivní fyzickou práci, nezbytný duševní odpočinek, nové projekty, sponzory, navazování nových spoluprací a dobré zprávy, jež vám prozradím."
Důkladná fyzická potřeba je před sezónou 2017 nezbytná kvůli technickým změnám, po kterých budou vozy náročnější na ovládání. Protože budou produkovat vyšší přítlak, tak budou dosahovat vyšších rychlostí v zatáčkách a na piloty bude působit vyšší přetížení.
"Můžu říct, že Fernando je v nejlepší formě, silnější a motivovanější než kdykoliv dříve. Jeho aerobní práce v těchto posledních týdnech byla dobrá, nyní je ale zapotřebí vyšší tělesná zdatnost, vyšší hmotnost a větší síla," popisuje jeho trenér Bendinelli.
Podle něj Alonsův krk nyní měří "45 centimetrů," což je zhruba o 10 cm více než u průměrného muže. "Je to podobné jako u boxera střední váhy," přirovnává Bendinelli.
Na otázku, zda u něj nepřetrvávají některé příznaky z loňské těžké nehody v Melbourne, odpovídá: "Ne, absolutně žádné. Bylo to závažné pro jeho plíce, ale teď už to je perfektní," dodává trenér slavného jezdce, jenž letos dostane nového týmového kolegu - Stoffela Vandoornea.
Fernando se s novým vozem MCL32 oficiálně představí za 2 týdny ve Wokingu. Závodní ředitel Eric Boullier včera prozradil: "Pro naše nové auto, pro MCL32, chystáme vzrušující změny, ale chceme, aby zůstaly v utajení do té doby, než ho 24. února představíme světu."
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.