Fernando Alonso na sobě přes zimu tvrdě pracoval a podle jeho trenéra Edoarda Bendinelliho je nyní v té nejlepší formě.
Španělský pilot toho během přestávky o sobě moc neprozrazoval, tento týden však na svém Twitteru uvedl, že je zpět po "velmi intenzivním a velmi produktivním měsíci," který zahrnoval "intenzivní fyzickou práci, nezbytný duševní odpočinek, nové projekty, sponzory, navazování nových spoluprací a dobré zprávy, jež vám prozradím."
Důkladná fyzická potřeba je před sezónou 2017 nezbytná kvůli technickým změnám, po kterých budou vozy náročnější na ovládání. Protože budou produkovat vyšší přítlak, tak budou dosahovat vyšších rychlostí v zatáčkách a na piloty bude působit vyšší přetížení.
"Můžu říct, že Fernando je v nejlepší formě, silnější a motivovanější než kdykoliv dříve. Jeho aerobní práce v těchto posledních týdnech byla dobrá, nyní je ale zapotřebí vyšší tělesná zdatnost, vyšší hmotnost a větší síla," popisuje jeho trenér Bendinelli.
Podle něj Alonsův krk nyní měří "45 centimetrů," což je zhruba o 10 cm více než u průměrného muže. "Je to podobné jako u boxera střední váhy," přirovnává Bendinelli.
Na otázku, zda u něj nepřetrvávají některé příznaky z loňské těžké nehody v Melbourne, odpovídá: "Ne, absolutně žádné. Bylo to závažné pro jeho plíce, ale teď už to je perfektní," dodává trenér slavného jezdce, jenž letos dostane nového týmového kolegu - Stoffela Vandoornea.
Fernando se s novým vozem MCL32 oficiálně představí za 2 týdny ve Wokingu. Závodní ředitel Eric Boullier včera prozradil: "Pro naše nové auto, pro MCL32, chystáme vzrušující změny, ale chceme, aby zůstaly v utajení do té doby, než ho 24. února představíme světu."
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.