Fernando Alonso na sobě přes zimu tvrdě pracoval a podle jeho trenéra Edoarda Bendinelliho je nyní v té nejlepší formě.
Španělský pilot toho během přestávky o sobě moc neprozrazoval, tento týden však na svém Twitteru uvedl, že je zpět po "velmi intenzivním a velmi produktivním měsíci," který zahrnoval "intenzivní fyzickou práci, nezbytný duševní odpočinek, nové projekty, sponzory, navazování nových spoluprací a dobré zprávy, jež vám prozradím."
Důkladná fyzická potřeba je před sezónou 2017 nezbytná kvůli technickým změnám, po kterých budou vozy náročnější na ovládání. Protože budou produkovat vyšší přítlak, tak budou dosahovat vyšších rychlostí v zatáčkách a na piloty bude působit vyšší přetížení.
"Můžu říct, že Fernando je v nejlepší formě, silnější a motivovanější než kdykoliv dříve. Jeho aerobní práce v těchto posledních týdnech byla dobrá, nyní je ale zapotřebí vyšší tělesná zdatnost, vyšší hmotnost a větší síla," popisuje jeho trenér Bendinelli.
Podle něj Alonsův krk nyní měří "45 centimetrů," což je zhruba o 10 cm více než u průměrného muže. "Je to podobné jako u boxera střední váhy," přirovnává Bendinelli.
Na otázku, zda u něj nepřetrvávají některé příznaky z loňské těžké nehody v Melbourne, odpovídá: "Ne, absolutně žádné. Bylo to závažné pro jeho plíce, ale teď už to je perfektní," dodává trenér slavného jezdce, jenž letos dostane nového týmového kolegu - Stoffela Vandoornea.
Fernando se s novým vozem MCL32 oficiálně představí za 2 týdny ve Wokingu. Závodní ředitel Eric Boullier včera prozradil: "Pro naše nové auto, pro MCL32, chystáme vzrušující změny, ale chceme, aby zůstaly v utajení do té doby, než ho 24. února představíme světu."
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.