Indie ve čtvrtek potvrdila, že oficiálně požádala Velkou Británii o vydání Vijaye Mallyi kvůli podvodům, které se týkají dluhů jeho zaniklé letecké společnosti Kingfisher Airlines.
Mallya se loni v březnu přestěhoval do Británie poté, co jej banky dali k soudu kvůli dluhu ve výši 1,4 miliardy dolarů (35,4 mld. Kč). Miliardář vlastnící tým Formule 1 však tato obvinění odmítá s tím, že "nezneužil ani rupii."
Předchozí snahy o jeho vydání byly neúspěšné. Nyní je obviněn z toho, že se nedostavil do vyšetřovacího ústředí společně s devíti dalšími řediteli původní letecké společnosti Kingfisher Airlines a banky IDBI kvůli dluhu ve výši 135 mil. dolarů (3,4 mld. Kč).
"Dnes jsme britské vysoké komisi v Dillí předali požadavek na vydání pana Vijaye Vittala Mallyi, jak jsme jej obdrželi vyšetřovacího ústředí," potvrzuje mluvčí ministerstva vnějších vztahů Vikas Swarup. Mluvčí britského úřadu jen sdělil, že individuální případy nekomentuje.
V britské továrně Force Indie i přes tyto spory vrcholí stavba nového vozu VJM10, který má představit 22. února v Silverstone. Letos za ní budou závodit Sergio Pérez a Esteban Ocon nahrazující Nica Hülkenberga, který zamířil k Renaultu.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.