Ačkoliv se FIA snaží přitvrzovat pravidla pro možný vývoj pohonné jednotky, tak pořád vládne obava, že Mercedes bude dominovat i čtvrtým rokem od zavedení hybridních šestiválců.
Šéf italského Toro Rosso, které letos přechází na motory Renault, by nejraději zakázal Mercedesu další vývoj. Týmy by pak měly šanci ztrátu dotáhnout, následně by pak pozastavil vývoj pohonných jednotek úplně, tedy krom baterií, které jsou dle Tosta vlastně to nejpodstatnější pro samotné automobilky.
"Doufám, že dříve či později nastane parita motorů. V současné době tomu tak není. Já jen doufám, že se Renault bude chytat, hlavně proto, že nevím, jak to vypadá u Ferrari. Potřebujeme, aby alespoň Red Bull s Ferrari mohli bojovat o titul s Mercedesem.
Pokud nenastane vyrovnanost výkonů, tak by FIA měla přijít s regulací, která by zmrazila vývoj. Zastavil bych vývoj u Mercedesu, aby měl zbytek pole šanci stáhnout ztrátu. Pak bych zastavil vývoj u všech. Nechal bych pouze možnost vývoje baterie, jelikož to má přínos do budoucna a hlavně zajímá samotné automobilky," řekl šéf italské odnože Red Bullu pro Autosport.
Dalším problémem, který by se měl řešit jsou rozpočty. "Musíme snížit náklady. Už se o tom mluví léta, ale nic se pořádně neděje. Jsou velké rozdíly mezi náklady jednotlivých stájí. Lidé říkají, že se to nedá ovlivnit, to je ale nesmysl. U nás v Toro Rosso máme záznamy o každém šroubku a můžeme kdykoliv sdělit odkud je a kolik jsme za něj zaplatili."
Přestože na konci sezóny Toto Wolff, šéf Mercedesu, sdělil, že dosáhli maximálního výkonu současné specifikace pohonné jednotky, tak nová pravidla prý otevřou nová vrátka, a Stříbrné šípy tak na agresivitě nepovolí. "Se změnami přichází i možnost riskovat. Máme velmi agresivní cíle, co se týče našeho auta - motoru nevyjímaje."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.