Ačkoliv se FIA snaží přitvrzovat pravidla pro možný vývoj pohonné jednotky, tak pořád vládne obava, že Mercedes bude dominovat i čtvrtým rokem od zavedení hybridních šestiválců.
Šéf italského Toro Rosso, které letos přechází na motory Renault, by nejraději zakázal Mercedesu další vývoj. Týmy by pak měly šanci ztrátu dotáhnout, následně by pak pozastavil vývoj pohonných jednotek úplně, tedy krom baterií, které jsou dle Tosta vlastně to nejpodstatnější pro samotné automobilky.
"Doufám, že dříve či později nastane parita motorů. V současné době tomu tak není. Já jen doufám, že se Renault bude chytat, hlavně proto, že nevím, jak to vypadá u Ferrari. Potřebujeme, aby alespoň Red Bull s Ferrari mohli bojovat o titul s Mercedesem.
Pokud nenastane vyrovnanost výkonů, tak by FIA měla přijít s regulací, která by zmrazila vývoj. Zastavil bych vývoj u Mercedesu, aby měl zbytek pole šanci stáhnout ztrátu. Pak bych zastavil vývoj u všech. Nechal bych pouze možnost vývoje baterie, jelikož to má přínos do budoucna a hlavně zajímá samotné automobilky," řekl šéf italské odnože Red Bullu pro Autosport.
Dalším problémem, který by se měl řešit jsou rozpočty. "Musíme snížit náklady. Už se o tom mluví léta, ale nic se pořádně neděje. Jsou velké rozdíly mezi náklady jednotlivých stájí. Lidé říkají, že se to nedá ovlivnit, to je ale nesmysl. U nás v Toro Rosso máme záznamy o každém šroubku a můžeme kdykoliv sdělit odkud je a kolik jsme za něj zaplatili."
Přestože na konci sezóny Toto Wolff, šéf Mercedesu, sdělil, že dosáhli maximálního výkonu současné specifikace pohonné jednotky, tak nová pravidla prý otevřou nová vrátka, a Stříbrné šípy tak na agresivitě nepovolí. "Se změnami přichází i možnost riskovat. Máme velmi agresivní cíle, co se týče našeho auta - motoru nevyjímaje."
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.