Ačkoliv se FIA snaží přitvrzovat pravidla pro možný vývoj pohonné jednotky, tak pořád vládne obava, že Mercedes bude dominovat i čtvrtým rokem od zavedení hybridních šestiválců.
Šéf italského Toro Rosso, které letos přechází na motory Renault, by nejraději zakázal Mercedesu další vývoj. Týmy by pak měly šanci ztrátu dotáhnout, následně by pak pozastavil vývoj pohonných jednotek úplně, tedy krom baterií, které jsou dle Tosta vlastně to nejpodstatnější pro samotné automobilky.
"Doufám, že dříve či později nastane parita motorů. V současné době tomu tak není. Já jen doufám, že se Renault bude chytat, hlavně proto, že nevím, jak to vypadá u Ferrari. Potřebujeme, aby alespoň Red Bull s Ferrari mohli bojovat o titul s Mercedesem.
Pokud nenastane vyrovnanost výkonů, tak by FIA měla přijít s regulací, která by zmrazila vývoj. Zastavil bych vývoj u Mercedesu, aby měl zbytek pole šanci stáhnout ztrátu. Pak bych zastavil vývoj u všech. Nechal bych pouze možnost vývoje baterie, jelikož to má přínos do budoucna a hlavně zajímá samotné automobilky," řekl šéf italské odnože Red Bullu pro Autosport.
Dalším problémem, který by se měl řešit jsou rozpočty. "Musíme snížit náklady. Už se o tom mluví léta, ale nic se pořádně neděje. Jsou velké rozdíly mezi náklady jednotlivých stájí. Lidé říkají, že se to nedá ovlivnit, to je ale nesmysl. U nás v Toro Rosso máme záznamy o každém šroubku a můžeme kdykoliv sdělit odkud je a kolik jsme za něj zaplatili."
Přestože na konci sezóny Toto Wolff, šéf Mercedesu, sdělil, že dosáhli maximálního výkonu současné specifikace pohonné jednotky, tak nová pravidla prý otevřou nová vrátka, a Stříbrné šípy tak na agresivitě nepovolí. "Se změnami přichází i možnost riskovat. Máme velmi agresivní cíle, co se týče našeho auta - motoru nevyjímaje."
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.