Valtteri Bottas podepsal s Mercedesem smlouvu na jeden rok. Podle expilota F1 Miky Sala to však finského jezdce staví do velmi náročné situace.
Totto Wolff si chce nechat dveře otevřené pro sezonu 2018, kdy by mohli být k dispozici Sebastian Vettel, či Fernando Alonso. Podle Sala to však nebude Bottasovi vůbec příjemné.
"Je to celkem překvapivé podepsat v této době kontrakt na jeden rok," řekl Salo pro Motorsport.com.
"Všichni chtějí dlouhodobé smlouvy. Nevím, co za tímto manévrem stojí. Jedinou možností je, že si Mercedes nechává otevřené dveře pro příští rok, protože Valtteri je dost dobrý pro dlouhodobou smlouvu."
"Takže uvidíme jak to dopadne. Možná chtějí vidět, jak se předvede a další sezony budou řešit posléze. I tak si ale myslím, že jednoroční smlouva, kdy stojíte proti Lewisovi, vás staví do velmi náročné situace," myslí si dvojnásobný vítěz 24h Le Mans ve třídě GT2.
Nicméně Bottas je podle Sala natolik silný, aby tento tlak ustál.
"Má na to dost času, to není problém. Je to profesionál, vždyť už je 4 roky ve Formuli 1, takže to pro něj snad nebude tak velká věc. Jde prostě jen o to, že když jste v klidu, vaše výkonnost je lepší."
Nejrozumnějším cílem pro Bottase bude podle Sala být blízko Hamiltona a čas od času ho i porazit.
"Záleží na Mercedesu, jaký vůz postaví. Dokážu si ale představit, že bude stále nejlepší. Potom bude muset být Valtteri neustále za Lewisem a sem tam ho i porazit."
"Lewis je velmi rychlý jezdec, hlavně v kvalifikacích. Rád bych si myslel, že Valtteri je v závodech ještě o něco rychlejší. Není náročný na vůz, ani na pneumatiky, díky čemuž by mohl mít v závodech dobrou šanci," dodal Fin.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.